jensemann23 Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 etter å ha skiftet gasspjeldsensor er jeg nede i 0,84 l/mil på min 318i. Dette er på landeveiskjøring(langkjøring) med piggdekk. Er det bra, eller bør det være lavere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Er ikke så galt det, kommer litt an på hvor slitt motoren din er, da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Har en kamerat som kjører en 95 mod 318i (M43) og han påstår at han kjører bilen på 0.75 per mil.. Kan det stemme?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2007 Jeg har Lambdasonde fra biltema. Skiftet den fordi jeg trodde den var gåen, men det var det jo gasspjeldsensoren som var. Kan det være at biltema-sonden gir for fet blanding? Kan jo bytte tilbake til den gamle bosch-sonden... Selv om den er fra 1991?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Har en kamerat som kjører en 95 mod 318i (M43) og han påstår at han kjører bilen på 0.75 per mil.. Kan det stemme?? Det kan absolutt stemme. Jeg testet nettopp forbruket mitt på strekningen Trondheim-Gardermoen. Det var mørkt og glatt og masse vogntog, så turen gikk ekstremt rolig, og forbruket endte på nøyaktig 0,7 per mil Og min bil har automat også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2007 Motoren tikker litt når den er kald men ikke i det hele tatt når den er varm, bruker ikke olje.Rullet 190.000 nå. Vil den bruke mer når den har gått såpass langt? Har jo litt å si at jeg kjører piggdekk også sikkert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Ja, helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Har en kamerat som kjører en 95 mod 318i (M43) og han påstår at han kjører bilen på 0.75 per mil.. Kan det stemme?? Det kan absolutt stemme. Jeg testet nettopp forbruket mitt på strekningen Trondheim-Gardermoen. Det var mørkt og glatt og masse vogntog, så turen gikk ekstremt rolig, og forbruket endte på nøyaktig 0,7 per mil Og min bil har automat også... Hmm..akkurat! Bilen hannes har "raka rør" fra manifold og bak + et stor konisk K&N-filter + at den går ujvent på turtall(vandrer fra 200-1200 rpm), så jeg har egentlig vanskelig for å tro på det! Men ikke vet jeg, det kan vel kanskje stemme .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Har en kamerat som kjører en 95 mod 318i (M43) og han påstår at han kjører bilen på 0.75 per mil.. Kan det stemme?? Det kan absolutt stemme. Jeg testet nettopp forbruket mitt på strekningen Trondheim-Gardermoen. Det var mørkt og glatt og masse vogntog, så turen gikk ekstremt rolig, og forbruket endte på nøyaktig 0,7 per mil Og min bil har automat også... Hmm..akkurat! Bilen hannes har "raka rør" fra manifold og bak + et stor konisk K&N-filter + at den går ujvent på turtall(vandrer fra 200-1200 rpm), så jeg har egentlig vanskelig for å tro på det! Men ikke vet jeg, det kan vel kanskje stemme .. Har hatt litt tomgangsproblemer jeg også i det siste, kanskje det er tingen Ble bytta lambda på EU-kontroll nettopp og det ser ut til å ha hjulpet på forbruket. Pleide å være 0,8-0,85 før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Jeg har også en '91, som har rullet 180 000km. Og den bruker rundt 0,90-0,94 på blandet kjøring (for det meste korte turer i by). Har ikke testet så mye på langkjøring, men t/r Stavanger/Bergen brukte den rundt 0,80. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Har en kamerat som kjører en 95 mod 318i (M43) og han påstår at han kjører bilen på 0.75 per mil.. Kan det stemme?? Det kan absolutt stemme. Jeg testet nettopp forbruket mitt på strekningen Trondheim-Gardermoen. Det var mørkt og glatt og masse vogntog, så turen gikk ekstremt rolig, og forbruket endte på nøyaktig 0,7 per mil Og min bil har automat også... Hmm..akkurat! Bilen hannes har "raka rør" fra manifold og bak + et stor konisk K&N-filter + at den går ujvent på turtall(vandrer fra 200-1200 rpm), så jeg har egentlig vanskelig for å tro på det! Men ikke vet jeg, det kan vel kanskje stemme .. Har hatt litt tomgangsproblemer jeg også i det siste, kanskje det er tingen Ble bytta lambda på EU-kontroll nettopp og det ser ut til å ha hjulpet på forbruket. Pleide å være 0,8-0,85 før. Han har også byttet lamda, men den ble ikke noe bedre på tomgangen.. Jeg tror det er luftmengdemåleren som er gåen pga den koniske sportsfilteret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 etter å ha skiftet gasspjeldsensor er jeg nede i 0,84 l/mil på min 318i. Dette er på landeveiskjøring(langkjøring) med piggdekk. Er det bra, eller bør det være lavere? Hvordan kjører du da? Er det full gass hver gang du skal opp i fart? Om du holder fartsgrensen og kjører noenlunde økonomisk er forbruket etter min mening for høyt. Jeg kjørte min Z3 2.8 fra Kongsberg til Haugesund på 0.69 ved å holde fartsgrensen sånn noenlunde. Gjennom Danmark der farten er mye større går det derimot ca 0.75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Med min 318is 92 mod.. da eg rekna snitt forbruket, på min kom det på 0,85 l .. det va med små kjøring og lang kjøring .. rekna fra full til tom tank..litt over 700 km på 60l tank.. Her efaktanlegg da,, etter mytene skal biler bruke mindre med ef.anlegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Mitt bensinforbruk gikk opp etter motnering av konfilter og effektannlegg. Størst økning av bensinforbruk fik jeg etter montering av konfilter. Før det kunne jeg fint ligge på 0,8 blandet med forholdsvis mye full gass full stopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirop Skrevet Mars 27, 2007 Share Skrevet Mars 27, 2007 Hvor ligger gasspjeldsensoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå