Gå til innhold

bensinforbruket

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som kjører en 95 mod 318i (M43) og han påstår at han kjører bilen på 0.75 per mil.. :roll: Kan det stemme?? :lol:

Det kan absolutt stemme. Jeg testet nettopp forbruket mitt på strekningen Trondheim-Gardermoen. Det var mørkt og glatt og masse vogntog, så turen gikk ekstremt rolig, og forbruket endte på nøyaktig 0,7 per mil :D Og min bil har automat også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som kjører en 95 mod 318i (M43) og han påstår at han kjører bilen på 0.75 per mil.. :roll: Kan det stemme?? :lol:

Det kan absolutt stemme. Jeg testet nettopp forbruket mitt på strekningen Trondheim-Gardermoen. Det var mørkt og glatt og masse vogntog, så turen gikk ekstremt rolig, og forbruket endte på nøyaktig 0,7 per mil :D Og min bil har automat også...

Hmm..akkurat! :)

Bilen hannes har "raka rør" fra manifold og bak + et stor konisk K&N-filter + at den går ujvent på turtall(vandrer fra 200-1200 rpm), så jeg har egentlig vanskelig for å tro på det! :roll: Men ikke vet jeg, det kan vel kanskje stemme .. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen hannes har "raka rør" fra manifold og bak + et stor konisk K&N-filter + at den går ujvent på turtall(vandrer fra 200-1200 rpm), så jeg har egentlig vanskelig for å tro på det! :roll: Men ikke vet jeg, det kan vel kanskje stemme .. 8)

Har hatt litt tomgangsproblemer jeg også i det siste, kanskje det er tingen :wink: Ble bytta lambda på EU-kontroll nettopp og det ser ut til å ha hjulpet på forbruket. Pleide å være 0,8-0,85 før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt tomgangsproblemer jeg også i det siste, kanskje det er tingen :wink: Ble bytta lambda på EU-kontroll nettopp og det ser ut til å ha hjulpet på forbruket. Pleide å være 0,8-0,85 før.

Han har også byttet lamda, men den ble ikke noe bedre på tomgangen.. :? Jeg tror det er luftmengdemåleren som er gåen pga den koniske sportsfilteret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha skiftet gasspjeldsensor er jeg nede i 0,84 l/mil på min 318i. Dette er på landeveiskjøring(langkjøring) med piggdekk. Er det bra, eller bør det være lavere?

Hvordan kjører du da? Er det full gass hver gang du skal opp i fart? Om du holder fartsgrensen og kjører noenlunde økonomisk er forbruket etter min mening for høyt. Jeg kjørte min Z3 2.8 fra Kongsberg til Haugesund på 0.69 ved å holde fartsgrensen sånn noenlunde. Gjennom Danmark der farten er mye større går det derimot ca 0.75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...