Spinner Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Da jeg tidligere har erfart toppakningshavari på min gamle M50b20 (ved ca 220.000km riktignok) vil jeg prøve å unngå det samme etterhvert på nåværende M52TU hvis det kan la seg forebygge. Det er vel på det rene at dette kan skje relativt lett... Er det noen forholdsregler man kan ta for å sikre at toppakningen holder, utover regelmessig bytte av kjølevæske og påpasselig med turtallet før driftstemperatur ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Regelmessig vedlikehold generelt og unngå hardkjøring før driftstemp, som nevnt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw 123 Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 beste måten å forebygge på er å kjøre veldi rolig( lite gass pådrag) og lavt turtall(under 2500-3000) gjøres det så tåler di det meste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 beste måten å forebygge på er å kjøre veldi rolig( lite gass pådrag) og lavt turtall(under 2500-3000) gjøres det så tåler di det meste kan like godt drite i kjøpe bil da og heller kjøpe moped.. det der gjelder jo alle biler.. Alt som er artig med bilkjøring foregår jo over 3000 omdr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw 123 Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 tar jo bare et par min så er den varm. då tåler verfall m20 jevli masse juling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Kjøyre roleg til den er varm og god. Kan eventuelt skaffe deg ein olje temp måler og montere den også sånn at du kan sjå korti olja er klar for hardkjøyring Har ein del å seie for avkjølinga når du gir på den også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå