Gå til innhold

Ny bil: BMW 318i E46 :D

Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg etter mange forskjellige biler i løpet av de siste årene, for det meste BMW E36, blitt eier av en litt nyere BMW E46. Kjøpte den av ei jente i Larvik og kom hjem med den 1. januar i år. Virker som en utrolig godt vedlikeholdt bil, er meget fornøyd så langt.. fin i lakken og 100% rustfri! Det er en 318i 1999 modell, kjørt 135.000 km med fullt servicehefte og NAF testet rett før kjøp.

Bilen er fra før av utstyrt med M-tech 2 frontfanger, bakfanger, list på bag.lokk og røde/hvite lykter. Usikker på om det er m-tech skjørter på den eller ikke for synes de ser litt annerledes ut enn de vanlige, men det er det sikkert noen andre som vet? Også står det en døds kjedelig original kassettspiller i bilen som raskt blir byttet ut!

Her er noen bilder fra salgsannonsen, har ikke fått tatt noen selv ennå...

7_1165928630389.jpg

7_1165928630803.jpg

7_1165928631018.jpg

7_1165928631128.jpg

7_1165928631516.jpg

7_1165928631603.jpg

7_1165928630668.jpg

Bestilt litt deler som for øyeblikket er på vei i posten! :D

Hvite sideblinkers fra koed.dk

billede5.jpg

Krom grill fra koed.dk

billede-1.jpg

Koppholder fra koed.dk

billede3.jpg

Interiørlister i matt krom fra koed.dk

billede2.jpg

M girkule i matt krom fra koed.dk

billede4.jpg

M håndbrekk i krom fra ebay

chrome-meb.jpg

M mansjetter fra ebay

7bb7_1_b.JPG

BMW Business CD-spiller, helt ny fra ebay

1654_1.JPG

Nye 18" M5 Replica felger som jeg fikk knallpris på med 225/40 dekk lik til de på bildet

1345781-bilde1-img_0522.jpg

Og til slutt nytt ratt med ca. 50.000 km som jeg håper skal være fint, kjøpt på ebay det også

b59f_1.JPG

Forslag og kommentarer mottas med takk!

Videre planer med bilen:

- Angeleyes Predator Chromium eventuelt med "Xenon look" pærer

- M fothviler og alu pedaler

- Bytte bremseskiver/klosser/sensorer foran og bak

- Bytte bærekule foran

- Diagnosetest hos BMW for å fikse Airbag+ASC+ABS

- Gummi matter ev. M matter

- Ev. led baklykter

- Xenon interiør pærer fra bimmian.com

- Sorte frontblinkers med krom innsatser

- 40/30 senk, noen som har noe å anbefale?

Hadde jo selvfølgelig gjort seg med M3 speil og lakkerte dørhåndtak + lister rundt bilen, men dette får vente en liten stund...synes ikke speila er så vikig heller..så må jeg snart få satt den inn på EU kontroll, må bare få fiksa bremsene, frontruta og noen blinklyspærer + div først!

Blir sikkert noe mere etthvert også, får bare se hva studentøkonomien tilsier...

Hvis noen er interresert i original kassett spiller med pioneer veksler (6 cder) eller 17" Rondell felger, så er dette til salgs! Eventuelt interiørlistene som står i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!! den ser bra ut!

legg ut bilder når det nyinkjøpte utstyret er komt på plass!

et forslag : siden du likevel har kjøpt sportsratt,så "piffer" det opp om du bytter ut det merket der det står "SRS Airbag".jeg hadd et grått merke der,kan og få børsta stål.

kjøpte mitt på Koed eller schmiedmann

IMG_0108.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bilen parkert på et litt mer tørt og trygt sted etter de siste dagers snøkoas på sørlandet! Og der tror jeg jammen meg den blir stående en stund... Nettopp fått på ny frontrute med grønnt felt øverst, ble bra synes jeg:) Eneste er at jeg må bytte ut de champions vindusviskerne jeg kjøpte for en måned siden for de passer liksom ikke 100% og er ikke noe særlig gode...Noen som har noen anbefalinger, bosch?

DSC00246.jpg

Også kom felgene på døra i dag :D M5 Replica 18X9 med 225/40-18 dekk. Ser i midlertid dårlig ut med sommerføre foreløpig da :(

DSC00248.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger!

Har bestemt for at følgende ekstra utstyr etterhver skal kjøpes inn:

- Sorte blinkers foran som går i ett med frontlyktene

- Predator Chromium angel eyes

- "Xenon look" pærer i hoved lykter og grøftelys

- Blanke blinklys pærer

- Xenon interiørlys

- Cobra 40/30 senkefjører

- Overgang fra Pioneer->BMW til uoriginal cd-skifter for ny cd-spiller!

- Gummi matter / M matter

- Blanke instrumentringer som matcher SRS merket på rattet og døråpnerne...

- Nye høytalere til bilen og muligens forsterker m/ sub

- Bremseskiver / klosser / sensorer

Andre tips og ideer?

Led baklykter tar jeg heller kanskje med tiden da jeg heller prioriterer dette først. Muligens at jeg går til anskaffelse av spacere bak hvis felgene ikke stikker langt nok ut, vet ikke hvordan det blir med 9" bred felg og ET39? Også har jeg nettopp fått i nytt batteri så nå starter bilen som en drøm igjen:D

Spørs uansett om ikke jeg må vente 1 mnd eller 2 til før jeg i det hele tatt får montert stasjet siden det er så kaldt ute :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har :)

Kommer til å bli bra når du får montert alt du skal ha :)

Mine Angel Eyes er kjøpt hos:

http://jlevistreetwerks.com/store/produ ... 52354eee46

Og jeg anbefaler at du kjøper dei her.. Selv om det er ifrå USA, så fikk jeg mine etter bare 6 dager. Bestillte er Fredag og fikk dei Torsdagen uken etter..

Og pærene i hovudlyktene og kurvelysa er bestillt hos www.nordlysimport.com som jeg tidlegere har nevnt i min tråd..

www.dioder.no og www.bright-light.no har også slike pærer... Men der vet jeg ikke hvordan resultatet blir...

Du må bare holde oss oppdatert med bilder 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra plan dette Vangen, eneste jeg lurte på var å bestille alle disse tingene fra bimmian.com for så slipper jeg billigere unna med frakt i tillegg til at jeg får kjøpt de blanke blinklyspærene der og interiør lyset..tror du om det? :)

Takk for det P.I.B

Har surfet på den 320Dieselen du hadde de siste par dagene og den synes jeg bare helt konge!! Har lyst på lakkerte lister og dørhåndtak også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...