corremundo Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Hei, endelig BMW igjen, etter 7 års opphold. Har litt trøbbel med takluka, åpner tregt men lukker ikke heller ikke helt, noen god råd, må hele taktrekket av for komme til motorer, er det 2 motorer på disse.. Med vennlig hilsen corremundo
Steffan C Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Gratulerer med ny BMW og velkommen til det beste forumet . Jeg kjenner ikke så mye til soltak, men det jeg kan se av Bentley boka til E34, så er det bare en motor på disse. Den sitter under deksel ved bryter til soltak. Sjekk kap. 540 i Bentley rep. håndbok .
Quattrokiller Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Kjøp litt WD40 feks og spray til der du kommer til først. Er sinnsykt lange skinner etc som gir mye motstand. Trodde motoren var gåen på min, men smørte den og og taket bare smeller i igjen nå.
cia Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 er 2 motorer på den,en framme å en bak.må ned med trekket
iverseo Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Hadde det samma prob på M5`en min. Smurte opp skinnene og det ble som nytt. Hadde også der dobbelt soltak, den stoppa helt til tider. Mvh Ole
Jonass Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Mitt er det ikke en lyd i når jeg prøver og bruke det, virker ikke i det hele tatt. muligens ett rele eller sikring har ikke funnet de ennå dog. håper ikke motorn er gåen ja..
Brækkdans Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Det er 2 motorer ja, og du må ned med trekket for å komme til den bakreste.. Mitt soltak går, men det er en forferdelig lyd når jeg kjører det bakover..Smeller skikkelig..regner med at det er tannhjul mellom motor og selve koblingen forran som hopper over.. noen som har erfaring med dette, og hva som bruker ryke her? Jeg har også hørt at man ikke skal smøre takluke i det hele tatt, og værtfall ikke bruke 556 eller wd40-lignende smøremiddler når disse tørker ut skinnene etter en tid..man skal hvis bruke greas. erfaringer?
GSS Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Det er 2 motorer ja, og du må ned med trekket for å komme til den bakreste.. Mitt soltak går, men det er en forferdelig lyd når jeg kjører det bakover..Smeller skikkelig..regner med at det er tannhjul mellom motor og selve koblingen forran som hopper over.. noen som har erfaring med dette, og hva som bruker ryke her? Jeg har også hørt at man ikke skal smøre takluke i det hele tatt, og værtfall ikke bruke 556 eller wd40-lignende smøremiddler når disse tørker ut skinnene etter en tid..man skal hvis bruke greas. erfaringer? Skummelt å bruke for mye fett/grease også, da dette nærmest tiltrekker deg skit (stein/sand/grus) som blir sittende i fettet og ripe og etterhvert kjøre seg fast i skinnene.
Sir Hofstad Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Silikonfett er bra. Har reperasjonsmanual. Motorer,releer ts også. Hvis det ikke skjer noe kan det være feks bryter
Brækkdans Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 oki! bare å rengjøre å kjøre på med silikonfett? Men smelling i "driven" må vell være ett tannhjul som begynner å bli dårlig? Tipper det er plastikk!?
Brækkdans Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Har ikke hatt det oppe å sett enda, men ut fra delefilmen hos gs ser det ut som det sitter en kobling mellom metallhjulet på motoren og wirene? Håper det kan være denne som er utslitt..
Brækkdans Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Ny motor montert.. fortsatt samme smellinga..når taket går tregt nok, raper det over, antagelig på wireføringa, rett bak motoren.. Søren så irriterende.. har gjort rene skinnene også, og smurt litt.. Hofstad du sier silikonfett, men du da samme type silikon som brukes i dørlåser, pakninger etc. ? Men syns det er så pussig, for jeg må bruke nødlukkeren på motoren bak..
øyvind bp Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Er det noen som vet om verksteder som har peiling på dette? Noen som har brukt verksted til å fikse den dobble takluken. Jeg er lit redd jeg skal bli stående med halvåpent tak som hverken går opp eller igjenn. Har inntrykk av at alle med dobbel takluke har eller har hatt problemer med de. Hva er gjengangerfeilen? Bortsett fra at de er dårlig smurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå