Gå til innhold

40/20 og 19"?

kk
 Share

Anbefalte innlegg

Dvs jeg hadde problemer med Yokohamadekk, men med Falkendekk, så gikk det bra.. Jeg hadde 8.5 x 19 ET 35 og 9.5 x 19 ET 40.

Okay, jeg hadde 8.5x19 med 235/35/19 ET40 foran. Kan jo være at de 5mm forskjell i innpress var akkurat det som skulle til for å skape problemer.

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET = inpresset på felgen som igjen betyr hvor mange prosentvis av den totale bredden på felgen bygger ut fra midten av felgen

Ikke prosentvis, men antall mm fra midten.. :wink:

nei det var det jg og trodde, men det er allså ikke mm men prosentvis

jeg trodde jo at når jeg hadde en 10" brei felg bak me inpress 18 + en 17mm spacers så skulle dette blir det samme om inpress +1 men etter mye måling og andre web sider så stod det at det var allså % vis fra midten de målte fra når det gjelder inpress

sant har du en felg som er 10" brei og minus 100 i inpress så har du jo 10" brei kant hva sjer hvis du da har en 5" brei felg me minus 100 i Et? hvis mener dette måles i mm så må jo dette bli likt? eller....

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på bilen din ///Magnus. MEGET pen bil! Ser du har senket bare 30/20, og har 19". Ser veldig bra ut. Hvor fikk du tak i senkesettet? hvordan er det visst du har 3 personer i bak? subber det noe da? Er redd for subbing, har vært plaget med det på en tidligere bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri hatt tre personer bak, men det vil nok ikke subbe. Hjulet går akkurat innenfor skjermkanten. Så med tre personer/litt vekt bak, går hjulet litt opp i skjermen.

Så hadde jeg hatt lavere innpress eller bredere felg vill det nok vært nødvendig med litt valsing.

Senkesettet er av merket Cobra, og er kjøpt og montert hos Autotuning i Råde. Kjøpt via Gundersen Sportscar. http://www.gundersen-sportscar.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs jeg hadde problemer med Yokohamadekk, men med Falkendekk, så gikk det bra.. Jeg hadde 8.5 x 19 ET 35 og 9.5 x 19 ET 40.

Sorry for litt OT.

Nå skal det sies at Falken dekk er mye smalere enn det som står på dekket..

Eg kjøpte 265/30-19 i Falken, skulle på 10x19" felg.. Dette ble UTROLIG tysker-stil.. Endte med at eg måtte montere dei framme der det i utgangspunktet sto 235/35, med 9x19".

Forskjellen mellom Falken og dei gamle Yokohama, samt dei nye Nankang (eller noe?), som eg måtte kjøpe, var henholdsvis 2,7cm og 2,8cm.

Så at alle dekk har lik bredde er tull, 27mm er mer enn 1" det..

For å få Falken dekk på 10x19" så måtte eg opp i 295/25-19"..

Begynner å bli dyre dekk då.

Falken lager dekkene AKKURAT innenfor kravene, det sparer dei nok litt penger og gummi på i lengden.. Det gjør, sammen me litt dårligere kvalitet, at dekkene er billigere enn andre merker som Yokohama, Pirreli og Michelin..

Falken til venstre, Nankang til høyre.

cimg0346ri1.jpg

cimg0348xt4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at Falken dekk er mye smalere enn det som står på dekket..

Akkurat det er jeg veldig klar over.

Falken 265/30-19 var ca 3,5 cm smalere enn tilsvarende Yokohama AVS dekket jeg hadde først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesettet er av merket Cobra, og er kjøpt og montert hos Autotuning i Råde. Kjøpt via Gundersen Sportscar. http://www.gundersen-sportscar.com

Er dette settet rustfritt?

COBRA SUSPENSION lowering springs are made in Holland with the best materials and processes to meet the highest European standards like NEN ISO 9002 and the German TUV. COBRA lowering springs are produced on computerized spring coilers. The springs are given heat treatments, corrosion protection and elastic powder coating. Finally the finished product will under go intensive durability tests. That's why we are confident to give a five year production warranty on all COBRA lowering springs. We are always one of the first to develop lowering springs for a new car model. Special lowering springs can be made on customers request for almost every car.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...