Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vill ha. men har ikke råd:P men er det no bil relatert forma du har starta eller? tenkte om du hadde no annet tøft. ser du bor i skien lissom;P

Skrevet

momoe, kan du sende meg en slik cd? har en m52b28 som jeg har puttet i en 3-serie. Har bygd den om fra en 318is til en 328 altså. Men har lite peil på d elektriske. Motoren er fra 96 og trenger og bytte ut sikringsboksen, men skulle gjerne ha hatt en fullstendig oversikt! kan du hjelpe meg?

send helst en pm :)

mvh

John-Erik

95829784

Skrevet

hehe skal se om jeg kan sende en cd John Erik..

bimmert: holder kun på med innkjøp og papirer "so far" men kommer til å drive custombygg av innsug, grenrør, intercoolere, catchtanker + alt annet som kan sveises, samt noe motorbygg/bilbygg hvis jeg får tid.. kommer litt ann på hvor mange vi blir og hvordan ting utvikler seg, må jo få laga flowbenk, samt jig og mal til hver eneste ting først så ting tar tid, og ikke minst penger :shock:

• 3 weeks later...
Skrevet

fant akkurat ut hvor billig jeg egentli har priset denna så synes det er fryktelig rart at ingen slår til :-k

på koed står samme motor til 18000 danske kroner, UTEN gearkasse..

de selger også motorfester og alt annet en måtte trenge for å sette denne motoren i e36.

• 2 years later...
Skrevet

Dette er veldig billig. Et kupp!

Har selv en 4,0 og 4,4 liter liggende som vurderes i forskjellige prosjekter.

Et par ting.

Angående vekter er nok motoren mye tyngre enn det som blir skrevet.

Vet ikke hva som regnes av utvendige deler når vekten beregnes, men i følge motordata som ligger på www.e30.de , så er vektene på noen utvalgte BMW motorer følgende: Ca ut fra hukommelsen. Fant ikke mine notater.

M20B25 170 kg

M50B25 190kg

M50B25 TU 198 kg

M52B28 Alublokk 168 kg

M30B35 230 kg

M60B40 Alublokk 228 kg

S38B38 239 kg

M70B50 V12 250 kg

Regner med at M62B35 veier omtrent det samme som M60B40.

Hvis dere tror at dette er et enkelt ombygg, så tar dere feil. Det er det vanskeligste ombygget til E30 og E36 etter det jeg kjenner til. Og E30 er mye enklere enn E36 pga at sumpen på bunnpannen er framme.

Noen E36 eiere kjøper Alpina V8 bunnpanne. Pris 20.000 kr . Og et svindyrt motorfeste til mange tusen. Da er det ikke aktuelt for de fleste.

Jeg vurderer selv ombygg i E36. Men da må bunnpannen kappes av og sveises i mitt tilfelle. Og en elektrisk drevet oljepumpe eller lignende. Og en må ha hjelp av folk som er flinke til å sveise eksosen. Og bremsekraftforsterkeren må bygges helt om.

V8 motorene er kjempebra motorer, og nå for tiden til vanvittig lave priser. Men de krever mer arbeid. Og de har et gunstig tyngdepunkt fordi motoren er jo ikke så lang som 6 sylindrene.

For E30 eiere, sjekk E30.de under 340i Umbau. Da kan dere i alle fall se en del bilder, selv om dere ikke forstår tysk. Jeg har en fordel der...

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...