Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre når kjølevæska minker? ser ikke noen lekkasjer, men fylte i rundt 1l for 1 uke siden, men i dag måtte jeg fylle i 1,5 l vann.. vet det ikke er det beste for bilen. Skal sjekke kvaliteten på shell etterpå nå. Skal jeg bare hive i litt tettemasse? noen tips?

Skrevet

fordamper vannet bort? kjølesystemet er såppass tett at det ikke skal skje da... hehe.

ser du ikke noen lekkasjer så bruker bilen opp vannet da? enten ut i eksosen eller på peilepinnen :P

Skrevet

jeg har akkurat samme problemet... m40b18... jeg fylte på sånn radiatortett som statoil selger.. ble bra da.. i en mnd.. så begynte det igjenn... vet ikke hva det er... ikke noe vann i olja eller noe...

det blir bare borte... og tempen på bilen er helt fin...helt til det blir for lite vann.,..

Skrevet

syns det er merkelig jeg og... har kommet og gått et par ganger, men det begynte å lyse for ca 1 1/2 uke siden. skal sjekke kvaliteten på kjølevæska igjen nå snart. Har sjekka rundt toppen, og ser ikke ut som det er noe annet enn vanlig svetting.

Skrevet

Dra på mekonomen og be om Martin supersealer. Dette er en liten grå pose til 60 kr som du fyller på. Har prøvd uendelig mange sånne produkter, men denne er suveren. Har fiksa både toppakninger og sprukne topper med denne.

Hvis de ikke vet hva du snakker om så bare be de taste inn "mss mss" på skjermen så kommer den opp.

Skrevet
Hva skal jeg gjøre når kjølevæska minker? ser ikke noen lekkasjer, men fylte i rundt 1l for 1 uke siden, men i dag måtte jeg fylle i 1,5 l vann.. vet det ikke er det beste for bilen. Skal sjekke kvaliteten på shell etterpå nå. Skal jeg bare hive i litt tettemasse? noen tips?
Satte bilen mi inn på verksted etter lang leting etter hvor kjølevesken dro. Satte den inn på verksted og da viste det seg at radiatortoppa var gåen, den sto åpen hele tiden:
Skrevet

Høres egentlig ut som toppakninga.. men du kan jo prøve å tette med no, men ville sjekket på verksted hadde jegvært deg.. kjører du for lenge med gåen topp pakkning så kan du ende med å varmeskjære motoren, evnt ta blokka..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...