Gå til innhold

Mistet lappen igjen!

rottert
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg mistet selv lappen for snart 3 uker siden.. dette var natt til søndag klokken var halv 2, ingen andre biler og se..

da jeg kom i javn fart i 70 sona, så jeg ikke politiet stod å lusket i overgangen til 60 sona. med motoren igang, og lysa avslått.. de fulgte etter meg 2 km.. og fikk målt en snittfart på 95.. veien var tørr.. og gatebelyst er dette SiNNsyykt uforsvarlig kjøring(??)

hvertfall noen dager etterpå fikk jeg dommen i posten.. og ble fotgjenger i 9 mnd, og 9000 til statskassa.. med argument at jeg har 2 prikker i førerkortet fra før.. hva faen??

Ganske lik dom som meg, dette:)

Hadde 99 i snittfart i 60 sone, fikk 10000 og 9mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blei blinka for lørdag for to veker siden, onsagen etter låg de brev om at eg va blitt tatt bilde av:-( de va "bare" 97 i åtti sona men de er sure penger for de. E glad eg ikke har mista lappen. Har blitt noen bøter opp igjennom åra nerme seg vel 40.000...

Staten lever godt på meg .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Kjørte gjennom en fotoboks :police: i 60 sone her om dagen. i 120. Er drit ne-ne-ne-nervøs når postmannen k-k-k-kommer. Er 2 uker siden nå. Håper det var noe galt med de-de-de-den fotoboksen. :whut:

Håpe det gikk bra for din del :)

Du havner nok i buret når du er 60km/t over fartsgrensen :? Men som du har skrevet i en annen tråd så bremset du når du oppdaget boksen..

Håper du bremset hardt nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Kjørte gjennom en fotoboks :police: i 60 sone her om dagen. i 120. Er drit ne-ne-ne-nervøs når postmannen k-k-k-kommer. Er 2 uker siden nå. Håper det var noe galt med de-de-de-den fotoboksen. :whut:

Auuuu, den er sur hvis du blir tatt. Uansett, nekt, nekt og nekt for forholdet, med mindre de kan dokumentere med bilde av hvem som kjørte. Noen kan jo ha lånt bilen den dagen...kanskje både far og mor, kamerat, dame og vennen til venninnen har kjørt bilen i den aktuelle tidsperioden. Kan jo bli et bevisspørsmål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuuu, den er sur hvis du blir tatt. Uansett, nekt, nekt og nekt for forholdet, med mindre de kan dokumentere med bilde av hvem som kjørte. Noen kan jo ha lånt bilen den dagen...kanskje både far og mor, kamerat, dame og vennen til venninnen har kjørt bilen i den aktuelle tidsperioden. Kan jo bli et bevisspørsmål....

Den har jeg blitt md på å prøve før. Uansett hvor fort man kjører kan man nesten zoome helt inn i nesegrevet og fortsatt få skarpt bilde.

Men det er godt tegn at det har gått så my som 2 uker da. Er du heldig var det ikke kamera i boksen. (Er vel 40-50% sjans eller.no sånt?)

Let us know hvordan det går da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*slettet pga dobbelpost*

Men kan nevne at jeg mistet lappen i 18mnd en gang fordi jeg lånte bort bilen til en som kjørte i fylla. Det har gått 3 år siden jeg fikk tilbake lappen, men kan den episoden gjøre ting my verre for meg nå? 2 års prøvetid etter det har gått ut da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne regelen opphørte i fjord. De må nå ikke lenger kjøre bevisførsel for hvem som kjørte bilen, fordi bilen juridiske eier uansett stilles straffbart til ansvar hvis han/hun ikke oppgir hvem bilen var utlånt til.

Isåfall må man melde bilen stjålet samme dagen som man ble knipset.

Råttent land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man knipset i foto-boks nå om dagen,så hjelper det ikke å rive boksen,men hva med å være litt førevar.

Hadde jeg fått en fotoboks på en vei jeg kjørte mye,så tror jeg at jeg hadde tatt en tur med paintball-gun eller noe sånt.

Og etter jeg sist ble lapplaus,så fikk jeg fortalt at de helt har sluttet å gi tillatelse til å kjøre moped i tiden du er førerkort løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg blitt md på å prøve før. Uansett hvor fort man kjører kan man nesten zoome helt inn i nesegrevet og fortsatt få skarpt bilde.

Men det er godt tegn at det har gått så my som 2 uker da. Er du heldig var det ikke kamera i boksen. (Er vel 40-50% sjans eller.no sånt?)

Let us know hvordan det går da!

Akkurat dette med zoomingen og skarpt bilde er jeg veldig uenig i.

Jeg ble tatt i fotoboks på lyse dagen og dro ned til politistasjonen for å se på bildet. For det første var bildet sort / hvitt, for det andre var bildet VELDIG dårlig. Masse forstyrrelser og store piksler.

Kunne så viiiidt se at det var meg. Så bare konturene i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da skjedde det meg også. Melder meg på viutenførerkortklubben! Kjørte for noen timer siden til jobb fra sørsiden i Trondheim til Tunga. Når jeg hadde parkert bilen på jobb kom det rullende en sivil saab 9000. Du har kjørt for fort så kom å sett deg inn fikk jeg høre. De hadde målt topphastigheten på 143km/t, men ble anmeldt for snittet i 80sonen som var på 117,2 km/t. (2.2 over grensen til inndragelse!!)

Moralen Politiet formaner er med andre ord å kjøre så fort at de ikke klarer å henge på - da slipper du unna.

Hvis ikke følger de etter deg så lenge de kan, for å få mest mulig på deg. Det gjorde de på meg også. Forseelsen jeg fikk bot for kunne de stoppa meg for lenge før, men de hang på og prøvde å finne andre ting å ta meg for - trolig fordi de kun hadde bothastighet på meg. Ville vel ha lappen også. Idioter. Jeg ble faktisk trua til å godta boten, hvis ikke skulle de anmelde meg for å blant annet ha "kjørt mot kjøreretningen" i en rundkjøring - et kryss med en malingsflekk i, hvor jeg skulle til venstre. Begge bilene foran meg kuttet over flekken akkurat som meg.

Man kan si at man har bedt om det selv så lenge man kjører for fort/bryter regler, men nivået på fornuftige lover forsvant for noen år siden, og de fungerer nå kun som ekstraskatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...