fAight Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Har lyst å vaske bilen min pga mye salt og møkk. Men det er kanskje for kaldt ute? Det er ca 5 minus grader. Vet at en ikke skal vaske bilen når det er kaldt, men hvor mange grader er for kaldt? Tenkte å kjøre en liten runde med "selvvask"/høytrykkspyler for å fjerne det verste salt- og møkklaget. Og deretter tørke den kjapt med pusseskinn. Er vel også lurt å ta på litt silikon langs listene? Flere råd og tips mottas med stor takknemlighet ps. Vaskingen og tørkingen kommer selvfølgelig til å foregå inne i en vaskehall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Er jo ikke farlig å vaske bilen selv om det er kaldt... bakdelen med kulda når det gjelder vask er at dører, låser og vinduer kan fryse fast... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvileren Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Uten å ha førstehånds kunnskap om det så har jeg hørt at du IKKE skal bruke silikon på listene i bilen fordi dette kan føre til knirking. Tror det finnes en tråd om dette på www.bmwccn.no Eller er det ikke noe problem å vaske bilen i vaskehall med minus 5. Bare husk å tørke godt av bilen med et pusseskinn når du er ferdigvasket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fAight Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2007 Aha, igjen takk for tips Kanskje lurt på sprayelitt låseolje inn i låsekassa i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvileren Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Hvis du setter en liten tapebit over låsene før du vasker kommer ikke dette til å bli noe problem i det hele tatt, men det skader ikke å smøre låsene med litt låsolje på denne tiden av året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottert Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Jeg har hvertfall hatt et enormt forbruk på silikon og låsspray denne vinteren. Å vaske bilen i 5- trur jeg skal gå greit hvis man bruker låsspray og kanskje smører opp dørpakkningene litt? Men har bare dårlig erfaring med bilvask mellom 10 og 15 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fAight Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2007 Da har jeg lagt en liten slagplan for imorra: Vaske bilen i en vaskehall og tørke over godt med pusseskinn Spraye litt låseolje i dørene Kjøre inn på amfisenterets parkeringshus og la bilen få tørke litt ekstra der (tror nemlig det er oppvarmet) Gå å vindusshoppe imens Hva annet kan jeg smøre dørpakningene med , hvis jeg ikke kan bruke silikon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Jeg vasker bilen 1 gang i uka uansett grader (vasket idag i 8 minus) Drar i en vaskehall med varmtvann og vasker bilen godt. Går så over hele bilen etterpå med pusseskinn og tørker hele bilen( Også inni dører og dørkarmer osv så dette ikke fryser) Har ingen negativ erfaring fra dette Vasker du derimot en plass der det ikke er varmt vann får du et problem. Kaldt vann på iskaldt karosseri= is over hele bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 eller bare kjøre bilen inn i varm garasje for de som har det mm deilig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Jeg vasker bilen 1 gang i uka uansett grader (vasket idag i 8 minus)Drar i en vaskehall med varmtvann og vasker bilen godt. Går så over hele bilen etterpå med pusseskinn og tørker hele bilen( Også inni dører og dørkarmer osv så dette ikke fryser) Har ingen negativ erfaring fra dette Vasker du derimot en plass der det ikke er varmt vann får du et problem. Kaldt vann på iskaldt karosseri= is over hele bilen! Har samme erfaring som Mexos her, ikke noe problem. Men er nøye på å tørke bilen godt etter vask, har man ikke tid til det, så er det bare å la være å vaske. Hvis man har trykkluft tilgjengelig, så er det lurt å blåse over håndtak, lister og div. . Vasket forøvrig Touringen på Tirsdag, deilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Godt å ha vaskehall til disposisjon nå på vinteren Det viktigste synes jeg er å få tørket skikkelig inne i dørene. Smør opp låser og eventuelle lister FØR du vasker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Uten å ha førstehånds kunnskap om det så har jeg hørt at du IKKE skal bruke silikon på listene i bilen fordi dette kan føre til knirking. Tror det finnes en tråd om dette på www.bmwccn.noEller er det ikke noe problem å vaske bilen i vaskehall med minus 5. Bare husk å tørke godt av bilen med et pusseskinn når du er ferdigvasket. Har brukt siliconspray på forskjellige biler,ingen problemer med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Kan skrive under på at 25 kalde er for kaldt til å vaske bilen i.. Min gamle E36 fikk erfare dette i en lokal Statoil vaskehall. Resultatet var stålis over hele bilen før jeg rakk å si "ispinne" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 ellers kan man investere i motorvasrmer/cupevarmer. jeg vasker bilen ofte uansett hvor mange - ingen problem hvis det er litt varme inni bilen på natta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvileren Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Hva annet kan jeg smøre dørpakningene med , hvis jeg ikke kan bruke silikon? Fant etterhvert litt på bmwccn og det er litt frem og tilbake, men jeg vil anbefale deg å tørke nøye av listene etter vask og ikke bruker noen som helst for smøring. Noen antydet at man kan bruke teflon hvis det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå