Eirikhand Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Hei... Trenger litt hjelp ang eletrisk kobling. Har koblet sammen hoved stikka fra e36 og e30 utifra eit skjema eg fant innpå her.(Første bilde) Har koblet opp starter, dynamo, lmm, osv og motoren drar rundt på starteren, Men eg får ikkje gnist på pluggene. Har eit par ledninger og noken relekoblinger eg er usikker på som eg legger ut bilde av her og håper på at noken kan gi meg litt info om kor skal hen. Noken rélekontakter, ser ut som vanlige lysrele passer nedi. Har hørt to av dei er til bensinpumpe, styrestrøm til hjenre, men veit ikkje :s Dei to svarte ledningene der skal til ??? å den skal hvor? (tynneste av to røde + ledninger, andre er på starteren)
Jørgen Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Første bud vil vel i allefall være å skjøte med no annet enn sukkerbiter og kabelsko.. de svarte skal vel helt sikkert til ett jordingspunkt i karrosseri, den røde skal vel kanskje på starter/dynamo, er vel 12 v til motorledningsnettet...?
Eirikhand Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 Første bud vil vel i allefall være å skjøte med no annet enn sukkerbiter og kabelsko.. de svarte skal vel helt sikkert til ett jordingspunkt i karrosseri, den røde skal vel kanskje på starter/dynamo, er vel 12 v til motorledningsnettet...? sukkerbitene er kun midlertidig for å få start på motoren for å finne ut at allt fungerer for så å ta motoren utav og lakkere motorrom osv.Den eine av dei svarte ledningene er det + på fant eg ut i dag så den skal nok ikkje til jord nei. Og den røde ledningen er eg 99%sikker på at ikkje skal på starter/dynamo.
Hardtop Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Bilde tre: Korteste ledning til pluss, lengste til gods. Kontakten er diagnose. Bilde fire: I E30 går plusskabelen til starter, og derfra til pluss "inntaket" på sikringsboksen. På E36 splitter ledningen, slik at ene går til starter og andre til sikringsboks. Din ledning skal altså til + på sikringsboksen. Ellers sakset fra e30.dk: e30 - e36 tynd ledning, farve hvid/blå - går til tynd ledning, farve hvid/grøn tynd ledning, farve brun/lilla - går til tynd ledning, farve brun/lilla tynd ledning, farve sort/brun - går til tynd ledning, farve brun/grå tynd ledning, farve blå - går til tynd ledning, farve blå tynd ledning, farve brun - går til skal ikke bruges! tynd ledning, farve grøn/lilla - går til skal ikke bruges! tynd ledning, farve blå/gul - går til skal ikke bruges! Bemærk skifter til lidt tykkere ledning tyk ledning, farve grøn - går til tyk ledning, farve grøn tyk ledning, farve lilla/rød - går til tyk ledning, farve grøn/lilla tyk ledning, farve grøn/gul - går til tyk ledning, farve grøn/hvid tyk lednings farve sort/gul - går til tyk ledning, farve sort/gul
Eirikhand Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Skrevet Februar 24, 2007 takk for svara skal prøve litt eg
ViBe^ Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 Jeg også manglet relèene på min motor når jeg fikk den, og når delenr har blitt fornya ca.10 ganger så var det ikke noen lett oppgave å finne de men skal prøve å huske å sjekke ut delenr på relea når jeg tar meg en tur bort i garasja iløpet av morgendagen
Eirikhand Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 ja det hadde våre kjempe greier:) veit du om koblingssjemaet som hardtop har lagt inn er rett?
ViBe^ Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 Jammen husket jeg det Delenr: 6136-1729004 Hvitt relè 6136-1388910 Grønt relè 6136-8373700 Mintgrønt relè Desse tre relèene er til forvarming av lambda, motorens hjerne og bensinpumpe. Rett det der ja, men sjekk også ut dette, da får du kansje kobla til et par ledninger til Motor------------ Bil sort/gul----------sort/gul grønn-------------grønn hvit/sort----------hvit/sort sort---------------sort blå----------------blå brun/grå---------sort/brun brun/violett------brun/violett hvit/grønn-------Hvit/blå sort/grønn-------sort/grønn grønn/violett----violett/rød Da mener jeg også du skal få turtelleren til å fungere, tror det er den sorte ledninga
Eirikhand Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 takker for infoen fin bil du har:) bror min har hatt den før:)hehe
ViBe^ Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 takker for infoen fin bil du har:) bror min har hatt den før:)hehe Bare hyggelig! Takker og lykketil med oppstart!
Eirikhand Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 takker for infoen fin bil du har:) bror min har hatt den før:)hehe Bare hyggelig! Takker og lykketil med oppstart! takk for det:) fekk bestillt relea i dag så har dei sikkert i måro;) så skal sjekke om den starter då
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå