Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

tenkte kjøpe en e36 318i 91 mod... er det noen som har erfaring med denne modellen? er det en bra bil? har hørt at noen av disse modellene har hatt problemer med ventiltikking. noen som har vært borti dette? hvilke ting bør en være obs på ved denne modellen? bilen har skiftet de fleste slitedeler og er gått 217.000km...

Skrevet

Hei. Jeg kjøpte nettopp en 91 318i. Har hatt litt tull, men det viste se å være en sensor som var gåen i motorstyringen. Tikker litt, har gått 190 min nå. Betalte 26000 for den. Ustylet, helt original, fin inni, lite slitt. Hva e prisen for den du vurderer?

Skrevet

ok... ja dn er avregistrert nå fordi eieren har kjøpt ny bil... er nesten ikke brukt siden forrige EU-godkjenning. registerreim/kam ja.. ja kan være en svakhet der ja.. mn tror ikke det er så lenge siden den er byttet.

Skrevet

hadde nok heller gått for 92 eller 93 mod istede.. så litt ut som det hadde vært en "ungdom" som hadde kjørt bilen, kan fort være grisekjørt..+ evt eu-godkjenning..

Skrevet

Bilen ser jo litt "harry" ut spør du meg.. me jeg liker en litt mer clean lock..

Du ser jo for at det er ein ungdom som har hatt den.. kunne anbefalt ein naf test, me er vel ikke vits med ein så bilig bil.. :wink:

Skrevet

Som sagt over her, se opp for sliten kam, sjekk også tilstand på (spesielt ytre) bærekuler, støttestag, girkasse(at den ikke hopper ut av gir), håndbrekkfunksjon(har opplevd at parkbremsesko har satt seg, det vil da lukte litt svidd hvis du kjører et stykke), sjekk også calipere bak, de setter seg gjerne p.g.a lite bruk. Hjullager bak er også noe å se opp for, er kostbart og reparere, viskosekobling kan også med fordel kontrolleres, det var det jeg kunne komme på i farta. :) I fall du lurer så har jeg hatt slik bil selv. :lol:

Skrevet

Syns kanskje prisen var litt i stiveste laget.

Ellers så må en jo sjekke alt av foringer, bærekuler, hjullager, rust i nedkant av dører/bakluke.

Sjekk at moteren går fint. Skal ikke vere noen problem å dra den ut til turtallsperra slår inn viss motoren er frisk.

Er motoren skikkelig vedlikeholdt så skal det ikke vere noe nevneverdig med ventiltikk. Min har gått 100.000 mer og tikker fortsatt lite.

Ta en skikkelig testtur på litt dårlige veier for å sjekke at bilen er tight og fin.

Tårnlager på fjørbein fremme har det med å bli slarkete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...