kimbru Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Hei! kort og godt.. Bilen starter ikke... e34 525 1993 m/vanos Får ikke gnist Får ikke spenning til bensinpumpe Får ikke spenning til dyser.. styrings enhet, batteri, bensin pumpe og dette VIRKER og er TESTET.. tipp topp Det er kjørt diagnose på bilen.. men ingen feil ble avdekket... dyktige mekanikere har sett på bilen og forstår lite.. Relè eller noen følere som er gåen?? Noen som har ledningsnett koblingskjema? Noen som kan hjelpe her?
Mpowerman Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Sjekk at du har spenning på det lille koblingspunktet som ligger 4cm foran hjernen. Der skal du ha 12v konstant.En pinnbolt med en M6 mutter på.Hvis ikke,er det bare å legge en ny ledning direkte fra batteriet.
Mpowerman Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Sjekk at du har spenning på det lille koblingspunktet som ligger 4cm foran hjernen. Der skal du ha 12v konstant.En pinnbolt med en M6 mutter på.Hvis ikke,er det bare å legge en ny ledning direkte fra batteriet.
kimbru Skrevet Februar 23, 2007 Forfatter Skrevet Februar 23, 2007 takk takk da skal jeg få sjekket dette så fort som mulig... noen flere forslag mens jeg først er igang?
Mpowerman Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Du kan jo sjekke di relèene somsitter foran hjernen med det samme.
haavard Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Har du hatt motorbytte eller skjedde det helt uten videre?
kimbru Skrevet Februar 23, 2007 Forfatter Skrevet Februar 23, 2007 Sjekk at du har spenning på det lille koblingspunktet som ligger 4cm foran hjernen. Der skal du ha 12v konstant.En pinnbolt med en M6 mutter på.Hvis ikke,er det bare å legge en ny ledning direkte fra batteriet. Den har spenning der ja:-( Har ikke hatt motorbytte heller nei... Skjedde gradvis med at den begynnte å bli treig å starte... startet på 4-5 forsøk... og nå ikke i det hele tatt...
Mons1 Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Det som slår meg først er at bensinpumpen ikke starter! Bensinpumpen startes med et enkelt relè. Kan du "Jump start" pumpa med å ta løs releet og legge ledning over hovedstrømpunktene. Er det nr. 87-88? Bensinpumpen hvis pumpen virker så skal den starte så lenge 12V stå på releet og pumpa er jordet. Dette er den enkleste dele å sjekke! Jeg får en misstanke at hovedstrøm-relleet til ECU'en kan ha sviktet. Dvs når du setter på tenningen, så skal ECU-hovedstråmmen kobles til. Hvis ikke ECU får hovedstrømmen, så virker ikke resten. Releet er billige, så bytt samtlige! Lykke til! Hei!kort og godt.. Bilen starter ikke... e34 525 1993 m/vanos Får ikke gnist Får ikke spenning til bensinpumpe Får ikke spenning til dyser.. styrings enhet, batteri, bensin pumpe og dette VIRKER og er TESTET.. tipp topp Det er kjørt diagnose på bilen.. men ingen feil ble avdekket... dyktige mekanikere har sett på bilen og forstår lite.. Relè eller noen følere som er gåen?? Noen som har ledningsnett koblingskjema? Noen som kan hjelpe her?
Mons1 Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Glemte å nevne hva som kan være den egentlige årsaken hvis releene svikter! Et relle kan være litt "uren" på kontaktene og over tid, så brenner kontaktene inni releet. Da vil tilslutt strømmen bli ustabil og helt til slutt brenner kontaktene helt og ingen strø vil gå igjennom releet. Disse releene er helt standard-releer og koster bare 30-40kr stk. Lykke til!
kimbru Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Skrevet Februar 24, 2007 bensimpumpen startet nå vi koblet den utenom... "jump startet".... men hjelper lite at den får drivstoff når dysene ikke får strøm.. ingen gnist... styringsenhet før spenning inn... men gir ikke spenning ut... styringsenheten fungerer... har også testet med 2 andre styringsenheter.. samme feil...
stiann Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 jeg har hatt samme feil to ganger på en e30 325. den ene gangen var det dårlig kontakt på strøm til styringsenheten. var litt vanskelig og finne feilen, jeg målte og hadde 12v så trodde dette var bra, men oppdaget at når jeg satte på noe som trakk strømm så falt spenningen til 1,2v. ikke altid lett og finne elektriske feil. så prøv og sette på noe som trekker strøm og mål hvor mye spenning du har da. den andre gangen jeg hadde samme problem så var det en veivaksel føler som ikke virket, skal vere 1000 og noe ohm vis du måler den. mener det var 1024 ohm men husker ikke helt.
Mons1 Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Da er vi tiulbake til releene! Det er ca. 3 releer ved siden av ECU. En til bensinpumpen, en til Lambdaoppvarming og hovedstrømmen til ECU som har 5-føtter. De andre har 4-føtter. Jeg tror det er releefeil! Lykke til! bensimpumpen startet nå vi koblet den utenom... "jump startet".... men hjelper lite at den får drivstoff når dysene ikke får strøm.. ingen gnist... styringsenhet før spenning inn... men gir ikke spenning ut... styringsenheten fungerer... har også testet med 2 andre styringsenheter.. samme feil...
kimbru Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Skrevet Mars 5, 2007 har byttet alt av releer.... det hjalp ikke..
MadsE30 Skrevet Mars 8, 2007 Skrevet Mars 8, 2007 Finn frem koblingskjema, og mål ALLE strømtilførsler og jordkabler. Kan f.eks være at DME releet ikke klikker inn, eller har spenning på kontaktene.. da vil du få disse symptomer. Du sier du har hatt diagnose på bilen, fikk du kontakt med DME? Har bilen noen form for startsperre\alarm? Sjekk om du får spenning til coiler, disse får spenning direkte fra tenningslåset, så der bør du ha spenning.. http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e3 ... index.html Her er koblingskjema over M50 DME
deismac Skrevet Mars 10, 2007 Skrevet Mars 10, 2007 Hadde samme problem på min e36 320. Ikke gnist og pumpa var helt død. Etter mye tull skifta jeg veivakselsensor og da da starta i allefall bensinpumpa. Hvorfor den fortsatt står må ha noe med all den jallamekkinga jeg bedrev i full frustrasjon. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå