Gå til innhold

e30 - turbo eller 3.8?


Bmweee
 Share

Anbefalte innlegg

ja, har selfølgelig tenkt på det, så at helge vik ofte har komplette 3.8 liters m5 motorer på autodb til salgs, der følge med girkasse og motoren er da komplett, men passer den girkasse i e30 karosseriet?

må eg ha diff fra m5 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du skal få plass til alt helt fint :) men må ha motorfester og girkassetraversen da :P

motorfeste-kit får du på koed.dk under motorombygging :)

du MÅ ikke ha diff fre m5.. men du BØR ha en diff som er litt kraftigere.. det gjelder jo både 325 med turbo og m5 motor da :P

tipper at det blir endel agresiv kjøring :P hehe

jeg skal ikke si noe sikkert om m5 girkassa... mulig den tar borti torpedoveggen... men tror ikke det... er da folk som har putta 12`ere fra 850 i e30`r så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vil du ikke gjøre det selv. Så kommer det på ca 100.000 kr med motor, girkasse. Nytt og bedre undrstell og jobb. Det er info jeg fikk av Helge :)

Ikke så dyrt med tanke på den råe kjøremaskinen man får da.

gå får M5 motor å så senere bygge denne til turbo. Da har du grom bil :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres lovende ut :D

agressiv kjøring blir det sikkert, e bare 18 år så

ang å bruke 100 tusen på full ombygging e nok litt meir enn eg klare å presse ut av lommeboka, jobben blir nok gjort selv, selger koed.dk også girkassetravers?

ellers, noen som veit korfor os bildeler sia ikkje funka?..blir bare sendt videre til gs bildeler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville isåfall eller gått for en 3.6 med tanke på dyre deler. Eller en v8, så får du litt bedre vektfordeling, skal du ha 3.8 nedi så bør du kutte litt i torpedovegg ja ;) ellers blir den veldig framtung! hei hå rett fram i svinger, nei.. jeg hadde gått for turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, en 3.6 kan holde det og, men e mest keen på 3.8

turbo tror eg vil bli dyrere enn et motorbytte, v8 er ikkje interessant, det e jo bmw e30...ska no fortsatt stå rekkesekser i den :wink:

men noen so veit sånn ca kor tung 3.8 er i forhold til 2.5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.6 veier rundt 40kg mer enn 2.5.

Også er vel kassa noen kilo tyngere.

På min er det ikke gjort noen forandringer med torpedo med tanke på girkassa.

Bak-diff er vel å anbefale den store diff`en med sperre,evt diff fra e28 m535i.

Mellom aksel mener jeg du kan bruke fra e36 328,men er ikke helt sikker på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, 40 kg er ikkje så gale da, men en 3.8, er det en oppborra 3.6?

har du 3.6 eller 3.8?

det som er at 40kg, det legger man sikkert fort på når man turbomater en 2.5 også, med tanke på grenrør, turbo, intercooler og diverse andre rør og dingser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt mer jobb enn du tror å putte en S38 nedi E30 om du ikke har gjort dette før. Ting du må tenke på er massering av topedovegg i bakkant av toppen, ombygging av kjølesystem, radiator bygd på mål, mellomaksling, eksosanlegg, elektrisk, bremsekraftforstreker blandt annet. I tillegg må du også ha chip slik at den ikke tror at den ligger i 5.gir hele tiden og dermed har en lavere turtallssperre.

Jeg hadde så glatt valgt turbo på M20B25 fremfor en S38-konvertering, dreiemomentet man får ved turbokonvertering av 2,5'en kan ikke sammenlignes med for xmpl 3,6'n sine 360(?)Nm.. Det kan nok de fleste som har en frisk M20B25 turbo skrive under på :)

Angående kostnader, vel jo mer man setter seg inn i ting desto mindre avhengig blir man av andre og har du gode forutsetninger så trenger det ikke å bli så dyrt.

Kunnskap er makt sies det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...