E30 2.7turbo Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Nå har vi kjøpt oss Team buss:
Frode_E30 Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Kan du henge opp 535 sperra i gamle traversen? Hvordan er nylon foringer i forhold til polytheran? Var det originale du hadde før?
-Shark- Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Hva skal dere med den bussen? Skal den bygges om eller noe? Mye betalte dere for den?
E30 2.7turbo Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Skrevet Januar 28, 2008 Kan du henge opp 535 sperra i gamle traversen? Hvordan er nylon foringer i forhold til polytheran? Var det originale du hadde før? Ja den passer rett på, men org.drivaksler passer ikke. Setter på nylon, de er stivere.
E30 2.7turbo Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Skrevet Januar 28, 2008 Hva skal dere med den bussen?Skal den bygges om eller noe? Mye betalte dere for den? Den skal vi bygge om til campingbuss, bruke på gatebil og andre treff som krever overnatting. 60 lapper ferdig EU godkjent.
SundinRacing Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Jævla fin buss dere har handla da!! Nå er det vel på tide du tar av hofteholderen og lader litt på gamle 2.7literen Kenneth?? Konvertere til E85 og gi den 1.5bar.. Sender hilsen til deg og jensen fra Kina, her har dem faen ikke varmeapparat i bilene engang, en jævla gjeng!!
Frode_E30 Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Kan du henge opp 535 sperra i gamle traversen? Hvordan er nylon foringer i forhold til polytheran? Var det originale du hadde før? Ja den passer rett på, men org.drivaksler passer ikke. Setter på nylon, de er stivere. Meget intressant! Får man til å bruke stikk akslingene til 535 og samtidig beholde 4*100 boltsirkelen? Er det dyrt for custom mellom aksling?
E30 2.7turbo Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Skrevet Januar 29, 2008 Kan du henge opp 535 sperra i gamle traversen? Hvordan er nylon foringer i forhold til polytheran? Var det originale du hadde før? Ja den passer rett på, men org.drivaksler passer ikke. Setter på nylon, de er stivere. Meget intressant! Får man til å bruke stikk akslingene til 535 og samtidig beholde 4*100 boltsirkelen? Er det dyrt for custom mellom aksling? Du bruker medbringere fra M535 og borrer nye 4x100, og lager nye aksler eller kjøper sviktstålaksler fra PPF. Mellomakselen fra E30 passer rett på.
turboxs Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 faen det var fin buss kenneth. Bare å gjøre en bra jobb på å bygge om den så kan dere ha masse glede av den der....
Frode_E30 Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Er du sikker på at mellomakslingen passer rett på? Har lest litt her: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0 Er altså ytre drivknuten fra 535 bolt on på e30? Har du mulighet å legge ut hvordan du bygger om bakstillinga steg for steg? Pen buss btw!
Bmw325turbo Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Org. mellomaksling passer på m535 diffen ja, det er viss man kjører med tds eller m3 kasse man trenger fra 328, på grunn av den store hardy koblingen. Man må lage nytt bakre feste til m535 diffen da.
E30 2.7turbo Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Skrevet Januar 29, 2008 Er du sikker på at mellomakslingen passer rett på? Har lest litt her: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0 Er altså ytre drivknuten fra 535 bolt on på e30? Har du mulighet å legge ut hvordan du bygger om bakstillinga steg for steg? Pen buss btw! Orginal E30 kasse og mellomaksel passer rett på. Skal man bruke M3 kasse eller TDS kasse må man bruke 328 mellomaksel. Da passer den på lengde og innfesting på diffen. Yttre medbringer må freses 4mm og bruke en 10 mm stålring mellom medbringer og lager, da passer bremseskive rett på calipter. Bremseskivene må også freses ut i senterhull for og gå over medbringeren. Ellers så er dette ganske enkelt.....
Frode_E30 Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Du får det til å høres enkelt ut! Men et bilde sier mer enn 1000 ord.. Kjørte du en hel sesong med 438hk? Er det slik at det originale drivverket ikke har sjanse og holde med eller? Jeg prøver meg på 350hk på hjula, turboen klarer ca400+. Håper drivverket holder sammen. Men hva var det som gikk først? Drivknutene eller?
E30 2.7turbo Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Skrevet Januar 30, 2008 Du får det til å høres enkelt ut! Men et bilde sier mer enn 1000 ord.. Kjørte du en hel sesong med 438hk? Er det slik at det originale drivverket ikke har sjanse og holde med eller? Jeg prøver meg på 350hk på hjula, turboen klarer ca400+. Håper drivverket holder sammen. Men hva var det som gikk først? Drivknutene eller? Det høres sikkert enkelt ut , men litt jobb er det jo. Det orginale drivverket holder ikke mål på 350 hk på hjula, men så er det jo så mange måter og beregne effekt. Det er forskjell på teoretisk effekt og målt effekt, effekt kurve vs. dreimoment. Hvis du havner på 350 hk og moment på rundt 550, så kniper du sannsynlighvis drivledd, differ og kasser ganske raskt. 3 gir får som regel juling på bane. Jeg hadde et forbruk i fjor på 7 stk drivaksler, 3 stk differ og 4 kasser. Anbefaler og bygge en ny drivlinje først som sist. Men denne drivlinja her er ikke og anbefale på orginal motor, den er for motorer 350hk og oppover til 8-900hk. Dette pgr. utvekslingen, den blir utrolig langbeint med en teoretisk toppfart på ca 300km, 60-70 km 1.gir - 120-130 km 2 gir osv. Det kommer flere bilder fra ombyggingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå