Gå til innhold

Utropstegn midt i en "stjerne" på E34 1991 automat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk denne når jeg kjørte oppover fra jobb i dag. Den tyske service/handboka blir jeg ikke så klok på.

Var innom butikken på vei hjem.

Når jeg starta bilen neste gang var ikonet borte og fikk det ikke igjen mens jeg kjørte de siste km.

Noen som kan fortelle hva dette betyr?

Var plassert midt mellom hvor det vanligvis står "E" "P" osv.

Stjernen var ikke lik vintersettingsikonet som en stiller in automatkassa på når det er såpeglatt.

Skrevet

Det er nok lampen som indikerer feil på automatkassa.. har tent en gang på min bil også etter at jeg gikk litt berserk med steptronicfunksjonen her en gang :P

Etter å ha stoppet og startet motoren igjen så slukket lampen og har aldri tent igjen etterpå..

Skrevet

samme skjedde med meg når jeg hadde bilen i drive mens jeg kjørte og fikk skrudd tenninga av og på i fart. men gikk som du sier etter at bilen hadde vært av litt

Skrevet

Indikerer feil og nødsmodus på automatkassen ja.

Oppstår for eksempel når jeg låser automatkassen i 1.gir, og tyner den over standard turtallsperre. Da oppfatter girkassen at noe er feil og legger seg i nødsmodus (3.gir konstant).

Så er det bare stoppe og starte igjen, så er det bra igjen.

Fasinerende med tanke på at bilen er 21år, neppe så mange biler fra 80 tallet som har dette på automaten sin.

• 2 weeks later...
Skrevet

Fikk dette når jeg kjørte hjem fra Sandefjord i går.

Starta bilen og kjørte ca 12-13 km. Ned en bakke slapp jeg på gassen så motoren skulle bremse litt. Da kom dette lyset på.

virka som kassa da satte seg i noe som ligna sport modus. Veldig hard på bremsing ved bare å slippe gassen. Gikk på høyt turtall og ganske så hard ved girskifte. Den gira opp i 4de gir også, så virker ikke som den gikk i noe nødmodus egentlig.

Noe annet merka jeg egentlig ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...