Gå til innhold

Nyinnkjøpt '95 316i coupé klar til "oppussing"


Springsteen
 Share

Anbefalte innlegg

Bimmers here i come... :wink:

Da var det blitt bmw-eier av meg også, kjøpte i går en '95 316i coupé med delskinn sportseter, og klima-anlegg :wink: ..Bilen er i Boston Green ( fargekode 275 er det vel), en litt "grønn" farge, men jeg ser lyst på det med tanke på å få den fin.. Hittil er den helt orginal, og har enkelte lakkskader, som fort skal fikses opp, og ettersom økonomien igjen tar seg vurderer jeg enten m3-fanger ( som alle har, noe som er en kraftig minus), og alpina-leppe som i mine øyner er penere og mer spesiell :wink: . Videre er det en masse småting som må byttes, som hvite blink og rød/hvite baklykter.. Av interiørmessige forandringer tenker jeg først og fremst bare på å skaffe meg en m-kule, ikke fordi den har en //M på seg, men fordi den rett og slett er svært pen og mer behagelig en standardkulen, også gjerne en "fothviler" av noe slag.. 8)

Mange planer, mye jeg kunne skrevet, men dette får holde for i kveld.. :wink: er åpen for alle slags tips og forslag.. Mest(dvs. bare..) interessert i å ha "original-styling", vil ikke ha noe sånn rieger-"plastbil"...ingenting er verre enn det.. ville jeg hatt det ville jeg heller kjøpt en stygg civic eller noe sånn faenskap :lol: .. men som sagt åpen for forslag og tips.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorbytte :) .. ja, det hadde vært noe, greit nok, men vet ikke om økonomien tåler hverken innkjøp eller høyere forsikring :wink:

hehe..sånn kan det gå når man bare er student som jobber litt på si..

Det er nok den du så på finn, reiste ut der og så på den, og den er i mine øyne ikke så gale som den så ut på bildene.. Nei den er ikke strøken, for all del, men ingen bulker og slikt, bare litt lakk-arbeid som fint kan ordnes selv, og den skal helt "shinet" opp, med litt tid og arbeid og en hel del perfeksjonisme. Interiøret ble rent og pent, og mye forbedret av en runde med skokrem, vask og støvsuging.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorbytte behøver nødvendigvis ikke bli så dyrt som det høres ut, kommer selvfølgerlig ann på hva du skal putte inn, men hvis du skulle satt inn en 318is marskin så koster ikke det all verden. Den er 4 syl som den du har nå og du vil mest sannsynlig derfor ikke få noe pes med motorbytte selv om det ikke er godkjent og dermed ikke noe høyere forsikring. Det skal være mer eller mindre plug `n play.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorbytte behøver nødvendigvis ikke bli så dyrt som det høres ut, kommer selvfølgerlig ann på hva du skal putte inn, men hvis du skulle satt inn en 318is marskin så koster ikke det all verden. Den er 4 syl som den du har nå og du vil mest sannsynlig derfor ikke få noe pes med motorbytte selv om det ikke er godkjent og dermed ikke noe høyere forsikring. Det skal være mer eller mindre plug `n play.

joda.. er helt greit å skaffe en m42/m44 til under ti-lapper å sette i. Plug and play som du sier!

Tilgang på verksted 24/7 er der også, så er vel ikke selve innkjøpet eller arbeidet som er problemet sånn sett. Bare mange andre gøye ting som heller prioriteres..til hverdags så er det mye gøyere med en pen bil :!: , enn en som går litt bedre.(for uansett om det er m42 eller m50b25 så går det jo ikke fælt akkurat..)

Svarer vel litt på vegne for både meg selv og min bror... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering, hvite sideblink,hvite blink forran, positiv overasket da jeg fant et KN-filter i luftfilterboksen :lol: , kanalene ordnet pent og pyntlig, bakfangeren tatt av for å komme bedre til for en rustbehandling, klar til siste rest av flikkingene og bilen begynner å nærme seg god stand.. :wink: og etter det kommer de skikkelige planene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...