Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått noen små rustflekker her å der på størrelse av 20kroninger.

Hva er fremgangs måten her?

Teipe rundt rusten med teip, pusse ned med fint pussepapir, ha på antirust, lakke med grunnfarge, så lakke med farge lakk ????????????????????

Skrevet

hei, jeg ville tatt å pussa de ned med en fiber skive så pusser du vekk all rusta med den, så tar du en pusse maskin, helst en oscillerende pusse maskin( dvs at selve plata går rundt, men blir også på en måte bevegd i ovaler og, dette gir bedre slipe resultat) helst med P400.. når du har pussa det jevt så du ikke kjenner noen ujevnheter, så kan du spraye på litt grunning på den bare metall flekken, pusser dette jevnt( bare ikkje pusse igjennom) så må du ha på riktig basefarge, har du metallic eller tett farge ?

og hvor mye har du til å fikse disse skadene ?

Skrevet

vell jeg har ikke noe slikt utstyr, har liksom lite med penger så det må bli en billig løsning. Hvordan finner jeg ut hva for lakk jeg skal bruke + grunning? bilen er svart men har ikke så mye peil.

Skrevet

Fargen på bilen burde stå på en påklistra lapp i motorrommet et sted.

Hvis det ikke gjør det, og bilen ikke har vært omlakkert i annen farge kan du jo ta rammenummeret på bilen, og høre med BMW hva for en farge bilen din hadde orginalt.

Når det gjelder å finne rette fargen, så kan du enten stikke innom lakkeringsverksted å få de til å blande deg noe, men da er du avhengig av lakksprøyte.

Men du kan også stikke innom bilsjapper som er litt stor når det gjelder spraybokser og slikt, så tror jeg de kan få skaffet lakk på bestilling i rette fargekoden.

I tillegg til at de har spraybokser med farge som skal tilsvare fargen på flere titalls biler inne, så man kan gå i ett skjeme og se tror jeg.

Du får bare forhøre deg rundtom.

Skrevet

hmm...tror kansje jeg bør vente noen uker til før jeg gjør noesom helst. er alt for vått og fuktig nå. med litt flaxs så kan jeg bruke garasjen på jobben når det er litt varmere :)

Skrevet

Før du bynner å pusse må du vaske skikkelig =) så kann du pusse ned etter det behandler du stålet me ferromax så får det tørke inn etter det vasker du ijenn så grunner du ogsp lakkerer du. å viss det er metallic lakk må du gå på med klarlakk etterpå =) og til slutt så anbefales det å polere bilen og det er også rusthemmende og ha en vellpolert bil =)

Skrevet

Visst denn rusten kommer tilbake ijenn da har du bare ikke gjort arbeidet ditt godt NOKK.... Viktig å behandle bart metall med ferromax elr lignende.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...