Gå til innhold

E34 elektrisk/motor hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har ein 525i (88mod) bygd om til 535i (91) mod. Kun motor er byttet ut og eg har litt elektriske problemer.

Prob nr 1:

Vindusviskerane og spyler veska virker ikkje. Har hendel med lyktespyling på, og eg har prøvd med ny hendel og den hadde ikkje denne funksjonen.. Vett ikkje om det har no å sei?? Nåken så har peilig på åssen eg ska få viske på vinduet mitt ?? :lol:

Prob nr 2:

Verken tåkelys forran eller bak virker. Er de på noen som helst måte koblet sammen? For det eine grøftelyset forran er ikkje koblet til for tia...

Prob nr 3:

Åssen får eg varm luft i dysene i i dørene å midten??

Prob nr 4:

Eg har M30B35 og lurer på kor vakumklokka som sitter på fuelrailen skal kobles til?? dvs det går ein liten vakum slange fra den som eg absolutt ikkje finner ut kor skal...

Prob nr 5:

Har kjørekomputer men usikker på str. ;) de går kun ann å veksle mellom tid og dato. Temp å sånt går ikkje ann å se. Klokka endrer seg heller ikkje og går ikkje ann å stille trur eg..

Kommer sikkert flere problemer seinare 8)

Skrevet

1. Sjekka sikringer?

2. Sjekka sikringer?

3. Midtdysene skal ikke gi varm luft. Er usikker på de i dørene. Er så lenge siden jeg har kjørt E34 nå.. :roll:

4. Jeg vet ikke helt hva en vakumklokke er, men det skal ihvertfall være vakumslange til bremsekraftforstereken og vakumslange til bensintrykksregulatoren.

5. Du mangler ledningsnettet for den kjørecomputeren du har. Bilen din har sikkert hatt analog klokke fra før. Er det den lille du prøver å putte i kan du klare deg med å legge opp de som mangler - tror det er signaler fra tempgiver og en +12V. Er det den store du skal ha inn bør du nok bare bytte hele ledningsnettet i dashen.

Skrevet

Det er sånn checkkontrol i speedoen på an, å eg trudde nå det skulle værr iallefall liten kjørekomp i den og...

Med vakumklokke meiner eg den runde dingsen som det går ein liten vakumslange ut av som ligger rett oppforbi termostathuset.

e8ae8aasonydsc_017.sized.jpg

Nåken som forresten har oversikt over alle sikringene og releene i ein e34?? framme i mottor rom, i dashen og bak under setet..

Skrevet

Den svarte på tuppen av fuelrailen med en bensinslange ut under?

Det er i så fall bensintrykksregulatoren. Den skal ha vakum på "innsiden" av innsuget. Under innsugsrøret som går over hele motoren. Ganske gjemt inni der..

Skrevet

Djises. Så vanskelig er det da ikke å finne det når du vet hvor du skal leite. Skaff deg et lite tannlegespeil så finner du en liten tapp der. Jeg orker ikke grave meg inn i låven for å sjekke nøyaktig på en av mine to M30B35..

Skrevet

Trenger fremdeles hjelp. Noen som har oversikt over ka alle sikringene i e34 er til?? Det er ingen merking på hverken sikringsboksen fremme eller den under setet... :cry:

Skrevet

Mener sett noen som la ut link til haynes boken i pda format her på bimmers. Mulig det finnes der. Ellers var det noen som la ut på bmwccn sine sider link til nedlasting av brukerhåndbøker over diverse bmw modeller for en liten tid tilbake (hentet fra en Russisk side). Prøv å søk evntuelt. Mulig det finnes på http://www.bmwe34.net/ også.

Skrevet

Takk for hjelpo Gunnar :D de var masse gamle sikringer som ikkje var heilt bra :oops: Har og fått lokalisert vakumslangen på ein motor som var utav :wink: va ein helvetes plass den var koblet på :shock: Nå er det kun tåkelys som ikkje fungerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...