Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tipper det er mindre forbrenningskammer i 2liter toppen, og da får du nok ganske høy komp. Blir nok fort 12:1 - 13:1 og det er vel i meste laget. Da får du tenningsbank og må kjøre med oktan booster i tanken.

Skrevet

Aldri hørt om noen som har fått en b25 til å gå med b20 topp. Tipper det er et ganske dødt prosjekt. Er ikke samme kam eller noe.

Skrevet
Aldri hørt om noen som har fått en b25 til å gå med b20 topp. Tipper det er et ganske dødt prosjekt. Er ikke samme kam eller noe.

sikker på det?? di går jo med amc toppene som er basert på b20...

det er mindre forbrenningskammer, m20b23 kamrene er ikke runde som på m20b25. ellers er det vel mindre ventiler og inn\ut porter..

er nok lettere å bare få tak i ein 2.5 topp uansett!

Skrevet

Det går å bruke M20B20 topp på M20B25,men om det går uten noe mod vet jeg ikke.

Som e30 tic skriver er det mindre forbrenningskammer,mindre ventiler og trangere innsug og exoskanaler.

Men alt dette går jo an å gjøre noe med.

Men forbrenningskammerne går jo an å frese opp til ønsket volum.

Mirafrese ventilsetene og sette i ventiler fra b25 topp og porte opp innsug og ex :D

Flere som kjører med B20 topp på B25 motorer,ta en titt på ppf forumet.

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...