Gå til innhold

m30 3,2 Turbo?


berntsen
 Share

Anbefalte innlegg

Eg har en m30 3.2 liter stående som eg skal prøve å trimme så billig som muli,så mye som muli. Just 4 fun. Eg fant ut at manifoilene er jo bare til å snu så det letter jo arbeide ein del. Men hvor mye trykk tåler motoren og er det nåken som har testa å frese litt ut av toppen i staden for og dreie ned stemplene, og hvordan er det med å bruke 2 toppakninger eller kobber skims?

Takker for alle svar og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffer ikkje hullene overens kanskje? Uansett, er ingen problem å få lagt til en turbo flens. Dette er kun for gøy å litt effekt økning. så eg skal først se hvordan trykket blir med dobbel toppakning å litt utgraving i godset i toppen. Men ellers, hvordan er det med dyser til desse motorene. Er det noe forskjell i dysene til 3,5 og 3,2 f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den må gå billig. Eg lager selv eg så langt som er muli. Halve vitsen med dette prosjekte er å se hvor billi eg kan få hk ut av denne motoren .Maskinere stempler , lage manifoiler å alt slikt selv. Bilen skal brukes på bane på treffen til sommaren så folk får se hvordan den funker til en lav pris:D:D

Men når har eg lest en del på forskjellige forum. Gjelder det desse motorene også at om eg tar av toppene på stemplene til det er minimum 5 mm fra øvre ring til topp så kan eg kjøre trykk opp i vell 1 bar?

Hvor får eg komplett pakningsett til motor samt. veiv,råde lagrer til motoren og hvilken pris ligger dette på omtrent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen var å kjøre en litt overdimmet bensin pumpe og så kjøre regulator på retur siden, men bankesensoren gir jo bare beskjed når det banker, det eg lurer på om eg må ha tilleggssprut for å lade en 05,-0,7 å rondte 300hk på en ellers orginal m30b32?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo en bil som har stått en s38b35 motor i så leverte jo fint bensin til 286 hk så skulle tru det jah. Eg les også at m30b28 motoren er prøvd ut av flere opp til 0.7 bar med orginal innmat og pakning. Altså uten å dreie ned stempler. Lurer på om dette gjelder 3.2 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...