h2k Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Jeg har en 520i 24v så har den ene plastløperen som kjeden hviler på over kjedestrammeren blitt knust. I tillegg har kjedestrammeren på kjeden mellom veiv og ex-cam vært alt for slakk. Er det noen som har bilder eller haynes manual på pdf om hvordan merkene skal stå når jeg skal sette dette på plass igjen? I tillegg er 4 av 6 sylindere blitt fyllt av olje så jeg mistenker at toppakningen er sprukket ved disse sylinderene som resultat av registerhoppingen og feil ventil lukking ved tenning.
Mons1 Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Toppakning gåen!? Nå vet ikk jeg hva som egentlig har skjedd, om at kjedeskinnen knustes først, eller at kjedehoppet skjedde først og deretter slo stemplene i ventilene for på den måten gi kammen et rykk, som igjen fikk kjedeskinnen til å knuses. Uansett så høres dette svært brutalt og alvorlig ut! Du må påberegne en totaloverhaling av toppen, hvis spemplene har slådd i ventilene! Har snakker vi om store mengder arbeid og penger! Hva du kan gjøre selv, vet jeg heller ikke, men jeg tror at hvis toppen er skadet, så satser man heller på en brukt og overhalt topp! Vi snakker om minst 20000kr Hva skjedde egentlig? Jeg har en 520i 24v så har den ene plastløperen som kjeden hviler på over kjedestrammeren blitt knust. I tillegg har kjedestrammeren på kjeden mellom veiv og ex-cam vært alt for slakk. Er det noen som har bilder eller haynes manual på pdf om hvordan merkene skal stå når jeg skal sette dette på plass igjen? I tillegg er 4 av 6 sylindere blitt fyllt av olje så jeg mistenker at toppakningen er sprukket ved disse sylinderene som resultat av registerhoppingen og feil ventil lukking ved tenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå