Gå til innhold

Kristisk! E34, ledningsverk, motor. ect.

polyfibe
 Share

Anbefalte innlegg

Ja hei folkens.

Her blir sikkert mye gjennopptatt ifra gamle emner osv. og dere har besvart spørsmålene før osv. mnmn, her trenger jeg litt kritisk hjelp!. :shock:

Har som sagt en E34 520i, som bare står og møgler viss ingen ting blir gjort.

Bilen ble kjøpt ifra bergen høsten 2006.

fraktet hit med toget, og så ille ut inni da jeg fikk den, innestengt i et lasterom med fuktighet inni bilen pga. lekkasje på takluken.

Eieren før hadde kjørt den like før den ble frakta, men avskilta den like før pga. service og reparasjoner osv.

Problemene mine har vist seg og være veldig vansklige for meg og forstå, og har til nå ikke fått noen skikkelig ekspertise innen emnet.

Noen spørsmål.

* Hva har skjedd når bensinpumpa fungerer, men ikke mottar strøm ifra ledningsnettet, viser bare jord utslag på kontakten.

* Hvor er sikringene, reèlene til bensinpumpa osv.? :(

*Hva skal jeg gjøre med instrumentet?. har digitalt Km. viser, og mangler første nummer/bokstav i rekken.?

Håper på noen svar som kan hjelpe, er desperat i å få den ut på veien igjen..

Mvh Polyfibe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skift instrumenet..

har du sett under baksetet ditt? ang releer og sikringer til bensinpumpa?

Under der de ligger?.. er en bunke under setet bak på venstre side ja..

Men har virkelig ikke peiling på hva som er der. hehehe..

bare og bytte instrumentet, det lagres i hjernen elrnoe?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinpumpe releet ligger fremme i motorommet v/styringsenheten din...

Altså fremme til høyre, ved motronic hjernen..

Er helt blank på bmw jeg, :roll::oops: gjorde det heller ikke så lettere at det ikke var noe bok med bilen. hehe

Noe spesielt navn jeg skal lete etter?.. tysk eller noe..

Tusen takk folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relleene til ECU og bensinpumpen ligger i samme boks der ECU- og ABS-hjernen er! Boksen er på passasjersiden bak batteriet og det sorte plastlokket er festet med 4 stjerneskruer. Inni boksen finner man 3 releer. Bensinpumpe, Labdaforvarmer og hovedstrømmen til ECU'en. Hvis releet til ECU ikke fungerer, så fungerer ikke resten! Bytt alle disse releene og da er du sikker.

Lykke til!

bensinpumpe releet ligger fremme i motorommet v/styringsenheten din...

Altså fremme til høyre, ved motronic hjernen..

Er helt blank på bmw jeg, :roll::oops: gjorde det heller ikke så lettere at det ikke var noe bok med bilen. hehe

Noe spesielt navn jeg skal lete etter?.. tysk eller noe..

Tusen takk folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. har prøvd og skifta litt sikringer her.. men ingen ting fungerer enda, hører når jeg vrir tenniga og kjinner motoren, at det "klikker" i en reèle bak under baksetet.. :shock::?

Viss ikke ECU reèlet fungerer, så skulle jeg ikke i teori greid og få motoren til og kjinne?..

Har et par bilder her, vært kjekt viss noen hadde greid og lagt ved forklaring på hva vær enkelt sikring er til.. viss det hadde vært mulig, så hadde det hjulpet ENOMRT!.. :) Har verken bok, eller forklaringer på dette. :(

Ved ECU

DSC00731.jpg

DSC00733.jpg

Sikringer, venstre fram

DSC00735.jpg

Venstre, under baksete

DSC00736.jpg

DSC00737.jpg

DSC00738.jpg

Og viss noen vet det, hvilke ledninger er hva inn til pumpen bak, i følge farge koder osv..

DSC00741.jpg

Mvh uvitende bmw eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sjekker sikring nr.23? :-)

Bensinpumpereleet er den midterste av de tre tro jeg. Spolen er jordet på den ene siden og gis +12volt fea ECU når startmotoren kjøres. Da slås releet inn og bensinpumpen starter.

Hvis inne releet til bensinpumpen slår inn og pumpen starter, men pumpen starter når du tar ut releet og jumpstarter pumpen, ja da er det noe med ECU som forhindrer at den starter.

Er det noen startsperre/alarm i denne bilen?

hjelp..? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sjekker sikring nr.23? :-)

Bensinpumpereleet er den midterste av de tre tro jeg. Spolen er jordet på den ene siden og gis +12volt fea ECU når startmotoren kjøres. Da slås releet inn og bensinpumpen starter.

Hvis ikke releet til bensinpumpen slår inn og pumpen starter, men pumpen starter når du tar ut releet og jumpstarter pumpen, ja da er det noe med ECU som forhindrer at den starter.

Er det noen startsperre/alarm i denne bilen?

hjelp..? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det releet som er nærmest torpedoveggen er et hovedrelee visst det ikke virker virker ikke releet til bensinpumpen heller så sjekk det først. Legg fingeren på det og skru tenningen av og på så kjenner du om det slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det releet som er nærmest torpedoveggen er et hovedrelee visst det ikke virker virker ikke releet til bensinpumpen heller så sjekk det først. Legg fingeren på det og skru tenningen av og på så kjenner du om det slår inn.

Joda, kjenner at det er et "klikk" ja..

Har prøvd nå og tjuvkoble pumpa, å da går den!.. :D

så lurer på om styrestrømmen er fucka?.. :?

at det ikke slår inn via tenningen elrnoe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...