Gå til innhold

bilen min lader ikke.. haster veldig..

Anbefalte innlegg

Skrevet
jess :D det funka det :D nå er uka reddet :P takker for alle svar!! genialt
350kr på mekonomen??????????? hm, på otta tar dem 199kr for en 15volts regulator :wink: stor forskjell på priser gitt :roll:
Skrevet
hm, på otta tar dem 199kr for en 15volts regulator :wink: stor forskjell på priser gitt :roll:

Skjer det noe dersom man bruker en 15V laderegulator når det er 12.4V som er standard? Blir det noe annerledes? Bedre/dårligere lading?

Skrevet
hm, på otta tar dem 199kr for en 15volts regulator :wink: stor forskjell på priser gitt :roll:

Skjer det noe dersom man bruker en 15V laderegulator når det er 12.4V som er standard? Blir det noe annerledes? Bedre/dårligere lading?

12,4 volt kan vel ikke stemme, da kan vel ikke batteriet bli ladet?

Ladespenningen bør være minimum 14.4V. Om jeg ikke tar feil (lenge siden) hadde 535'en min 14V regulator mens den nye jeg fikk var 14.5V.

Skrevet

Ladespenningen bør være minimum 14.4V. Om jeg ikke tar feil (lenge siden) hadde 535'en min 14V regulator mens den nye jeg fikk var 14.5V.

hehe :wink: det var 14.4V ja.. :P

Skrevet

hehe :wink: det var 14.4V ja.. :P

nå er vel orginale regulatorer i di fleste fall på 14v da :wink:

dessuten har dere har vel ikke 14,4v ved belasting vel? :roll: er vel uten lys å alt dette, for ved belastning så synker jo spenningen en del da, å da er d veldig fint med 15volts laderegulator viss man har stereo som sluker strøm :D

Skrevet

Når lade spenningen begyner å bli så høy, begyner ting å ta kvelden oxo.

Allt det elektriske er beregnet på 12v.

Men en sterk regulator skal lade 14,4. Spenninger utover dette er ikke bra. Hvis man øker bare litt til er vi oppe på 24v system, og da ryker det meste.

Skrevet
Når lade spenningen begyner å bli så høy, begyner ting å ta kvelden oxo.

Allt det elektriske er beregnet på 12v.

Men en sterk regulator skal lade 14,4. Spenninger utover dette er ikke bra. Hvis man øker bare litt til er vi oppe på 24v system, og da ryker det meste.

prøv å få ut 24V av en 15v regulator du :wink: men til tema.

nå er jo d bilelektriske dimensjonert for mer en 12V da mister, men til saken, en laderegulator som er på 14V vil ikke gi 14V, en reg på 14,5 gir ikke 14,5 osv.

et standar el anlegg ligger ofte på 13,6-13,9V faktisk. å sette inn en 15V laderegulator i en bil med mye el og stort anlegg, er nok ingen større risiko da den ikke oppnår en ladespenning på 15V uansett. å får alle kritikere her, ta å se etter i deres egene biler vilke reg som sitter i, å mål spenningen med lys og varmeapparat, etter d kan dere komentere dette.

PS kjørte med en reg på 15V i min gamle 520 24V i 1,5 år, aldri noe som gikk i stykker dær.

Skrevet

Jeg sa ikke at den ga 24 v.

Men komenterte bare at det kan skade el komponenter hvis spenningen blir for høy.

Det hender vel at det ikke er noe fobruk på bilene oxo.

Om sommeren, hender det ihvertfall at min går uten klima og lus hvis jeg skal se på noe.

Skrevet
Jeg sa ikke at den ga 24 v.

Men komenterte bare at det kan skade el komponenter hvis spenningen blir for høy.

Det hender vel at det ikke er noe fobruk på bilene oxo.

Om sommeren, hender det ihvertfall at min går uten klima og lus hvis jeg skal se på noe.

nei jeg vet du ikke sa at den ga 24v, men at d ikke skulle så mye til, men la oss ikke hekte oss opp i d da :wink: klart, 15V i en bil uten stereo å mye el tørste produkter har ikke bruk for 15V, d er for el slukne biler ja, så er d sagt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...