Gå til innhold

Hvor lav er terskelen for å anmelde? Oppgitt..

sh0rty^
 Share

Anbefalte innlegg

10åringer sier nok aldri til moren at de har gjort noe gale.

Hvorfor skulle en billist riste en 10åring?`på gøy?

Mødre er merkelige når det kommer til egne barn, og det er jo naturlig nok men det er lov å bruke sunn fornuft.

Slik du ligger saken frem tror jeg aldri den når langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naboen min skulle anmelde meg pga bilen min bråka for mye :D haha, nei enkelte folk er litt hårsåre.

Akkurat det samme har skjedd med meg, bortsett fra at jeg faktisk ble annmeldt. Han ene naboen min hadde utgitt seg for å være 4-5 forskjellige, slik at annmeldelsen liksom kom ifra 4-5 forskjellige naboer. Så jeg måtte pent og pyntelig kjøre 14mil i skoletid for å vise bilen min for vegvesenet. Kommentaren fra mekanikerne som testet bilen var "du har litt dårlig verdi på avgass, men lyden sier vi ingenting på .. er jo såppas stor motor så .. *mumle* "

Noen folk skulle rett & slett ikke hatt tillatelse til å levere inn annmeldelser.

Dette er da litt over 1år siden. Samme naboen har også annmeldt oss for bruk av gressklipper kl 21 på kvelden, annmeldt dem som bor over oss for støy (ved å kaste ved i tilhengeren) og annmeldt dem på siden av oss for å bruke sementblander. Dette ble kanskje litt offtopic, men sier ihvertfall _litt_ om hvor gale enkelte mennesker er .. :roll:

edit: Glemte selvfølgelig å legge til at det trådstarter har vært borti er skikkelig surt, men i mine øyne har ikke det blitt gjort noe som er ulovlig. Greit nok, du rørte drittungen, men det var ikke snakk om noen voldelige handlinger som det står i annmeldelsen. mao. annmeldelsen er ugyldig og i mine øyne æreskrenkende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten gjorde jeg det samme med en snø-plog (traktor med plog bak på). Jeg og kameratene mine gjorde dette for att han ikke skulle ødlegge akebakken vår :lol:

Mannen som satt i traktoren gjekk ut og filleristet oss og slengte oss i grøfta 1 etter 1. Har var jaggu ikke helt tam den fyren. Vi lærte mange nye "fy-ord" den kvelden. Hehe...

Poenget er at verken jeg eller kameratene mine tørte å si dette til foreldrene våre, det var jo vår egen feil. Var ca. i samme alder også.

Forbanna mammadalt den gutten der :roll:

Den saken der vil nok gå i din favør siden du er jo langt mer troverdig enn en 10 åring. Men var ikke kameratene til denne gutten til stede? Har de ingenting å si kanskje?

Å si lykke til er egentlig ikke nødvendig, men jeg gjør det alikavel.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ta kontakt med moren og si at de var heldige at det var akkurat du som kom kjørende.

For du kjørte meget ansvarlig i forholdt til sikt og kjøreforhold. Hadde noen annen kommet kunne det kansje fått store konsekvenser for barnet som lå i veien..

Du skulle egentlig fått en takk fra moren fordi du irettesatt ongen sånn at han ikke utsetter seg selv for fare :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ta kontakt med moren og si at de var heldige at det var akkurat du som kom kjørende.

For du kjørte meget ansvarlig i forholdt til sikt og kjøreforhold. Hadde noen annen kommet kunne det kansje fått store konsekvenser for barnet som lå i veien..

Du skulle egentlig fått en takk fra moren fordi du irettesatt ongen sånn at han ikke utsetter seg selv for fare :wink:

Tror nok den hadde gitt en liten tankevekker til moren til ongen.

PS. Man kan tenke seg til hvorfor politiet har så forbanna lite penger til å forfølge større saker her i norge når de må bruke tid på små filleting som dette.. :roll: *oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den hadde gitt en liten tankevekker til moren til ongen.

PS. Man kan tenke seg til hvorfor politiet har så forbanna lite penger til å forfølge større saker her i norge når de må bruke tid på små filleting som dette.. :roll: *oppgitt*

Dem veit jo ikke at det er en filleting ;) kommer jo an på åssen moren framlegger det, hu har nokk peisa ganske greit på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en prat med mora til gutt-ungen og fårklar hva som skjedde og hvilken "rakkarunge" hun har.

Få henne til og ta en alvorsprat med sønnen, med deg og kompissene sammen-

Littlingen kommer til og knekke til slutt og fortelle sandheten.

Og om hun ikke trekker saken så fillerister du hun også :lol: hehe, neida.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken hører hjemme i arkivet med henlagte saker, hvis det er plass der!

Forøvrig burde dette aldri blitt noen "sak" fra starten av. Moren burde kontaktet deg først, hørt din versjon, og da vurdert om hun fortsatt syns det var grunnlag for anmeldelse!

I verste fall ender denne saken her i konfliktrådet! Aldri om dette ender med bot/betaling av oppreisning til gutten, for din del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...