Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E36 316 98 modell og lurte på klimaanlegget i det.

Når jeg trykker på det "snøfnugget" på computeren, og setter ned til 16 grader, burde det ikke komme kald luft med en gang da?

Jeg har prøvd dette, og det kommer aldri noen kald luft.. Har det noe med den kalde luften utenfor? i og med at det er vinter? eller?

Skrevet

Det kan ha noe med at det kaldt ute ja.. men det er også fare for at det ikke er noe gass igjen på kompressoren heller. Eller at sikringen at røket..

Skrevet

Jepp.under 4 grader virker ikke compressoren og da blir det ikke noe kald luft .

Du får prøve og sette bilen en plass som det er litt varmere også starte klimaet..

Men det kan også være som de sier at det er lite gass i systemet.

Skrevet

Nei skulle ikke tro det siden kompressoren ikke skal starte ved de temperaturene.

Men det er viktig og ikke starte kompressoren før du har fylt den med gass.Har latt meg fortelle at den kan ryke da...

Men ta deg en tur til bmw og snakk med de.Info er jo gratis...

Skrevet

Sjekk også det hjulet du kan vri på i det midterste luftehullet over cd-spilleren, at det ikke er vridd til det røde. Da kommer det bare varmt, min sto slik, tok en liten stund før jeg oppdaget det :) Skal stå på blått.

Skrevet
Sjekk også det hjulet du kan vri på i det midterste luftehullet over cd-spilleren, at det ikke er vridd til det røde. Da kommer det bare varmt, min sto slik, tok en liten stund før jeg oppdaget det :) Skal stå på blått.

Så vidt jeg vet så påvirker ikke det hjulet luftehulla som går til frontruta og beina, kun de andre i mellom...

Skrevet

1. kompressoren har en presostat som gjør at den ikke starter når det er for lavt trykk, altså en vakt som stanser kompressoren dersom det er forlite gass, det ahr alle biler i dag.

2. Dersom det er minusgrader eller under noen få (noen sa 4 grader) på fordamperen vil ikke kompressoren starte, dette for at det ikke skal bli sprengfrost inne i fordamperen.

3. Dersom du har et automatisk klimaanlegg, så vil ikke kompressoren drives mer enn nødvendig, dvs (i alle fall på Mercedes) dersom luften er kald nok og ikke er spesielt fuktig vil ikke kompressoren starte.

4. Man bytter ikke gass, man tømmer av den gammle og fyller ny/renset gass, og noe olje, viktig å ha på noe olje slik at anlegget får smøring.

5. Anlegg som ikke brukes hele vinteren vil med R134a ha stor rissiko for lekasjer, dette pga at gassen er mer flyktig og at o-ringer etc i anlegget blir tørt når det ikke sirkulerer gass og olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...