Audiobahn Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Jeg har en BMW E36:) Når jeg bare har kjørt et par mil og stopper, ryker det ganske mye av bremsene bak. Har ikke kjørt noe hardt. Dette skjer sommer som vinter, så jeg tror ikke det er fordi det er fuktighet som fordamper. Har byttet bremser for et halvt års tid siden på merkeverkstedet til BMW, så jeg tror bremsene er fine. Har bremseskiver. Ikke trommel. Noen som kan hjelpe? Takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Kjører du med parkeringsbremsen på? (handbrekk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Må vel være returen av stemplene på bremsene det. Kankje ikkje gjort skikkeligt rene når di ble skiftet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiobahn Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2007 Kjører du med parkeringsbremsen på? (handbrekk) Neida, bilen ruller den:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Sjekk håndbrekksskoa, sitter på innsiden av bremseskivene, hadde problemer med dette på min gamle E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Kan oxo hende at klossene ikke trekker seg helt tilbake. Jekk opp ett og ett hjul og se hvor lett det triller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Jepp, stemplene i bremsekaliperne henger seg opp så klossene sleper. Hadde samme problem på E-30 min. Husker jeg skulle fylle luft på hjulet en gang...brandt meg på fingrene! Sånn jeg oppdaget det. Ble utrolig varm den felgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiobahn Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2007 Jepp, stemplene i bremsekaliperne henger seg opp så klossene sleper. Hadde samme problem på E-30 min. Husker jeg skulle fylle luft på hjulet en gang...brandt meg på fingrene! Sånn jeg oppdaget det. Ble utrolig varm den felgen. Okey! Hva må til for å ordne et sånt problem? Hva gjorde du? Mulig det er dumt spørsmål:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Du må enten overhale calipperen eller få byttet den. Av og til går det å gjøre rent stempelet og smøre opp, men jeg har gått over til å bytte til nytt når dette skjer. Mye ergelse når det henger igjen etter å ha "overhalt" den gamle. Du får byttesystem på de fleste steder a la Mekonomen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Hehe..var i studietiden og var bestandig blakk så måtte fikse selv. Så åpnet opp, var litt antydning til rust og skit og tok de bort, smørte med noe varmebestandig grease såvidt så gled den fint! Var den gummi-mansjetten som var lekk så det kom inn fuktighet etc. Funker fortsatt 13 år etter! Nå hadde jeg kjøpt ny kaliper sikkert. Blitt så lat med åra.. EDIT: Skrev dette mens du hadde postet innlegget ditt E30 turbo. Blir det samme som du skriver ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Det er som mange andre seie her mest sansynleg "gravrust" på stempelet i kalipteret. Eg var også ein del plaga med dette før, og overhaldte alle sammen på ein kveld. Einaste du trenge er litt trykkluft, nye pakninger og bremseveske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå