Gå til innhold

Min M5 ble stjålet i dag! Dusør!


hanstiig
 Share

Anbefalte innlegg

Trekker tilbake min uttalelse tidligere om at det lukta svidd av selger her. Syns selger har lagt mye energi i å hjelpe deg og mer enn dette kunne du nesten ikke forventet. Å forsikre DIN bil er DITT ansvar, det kommer du ikke unna, uansett hvem som bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror både selger og kjøper her er best tjent med å samarbeide i å finne bilen.

En eventuell tvist må taes "på kammerset" mellom de involverte partene.

Ryddig innlegg fra RS200, som selvfølgelig må få svare på anklagene.

Husk at det dere sier her inne kan komme opp i tvisten senere, så dere bør være forsiktig i å komme med anklager og påstander. Dette gjelder begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS200 ! var vel helst du som gjore til att denna tråden sklei ut, og berre blei kvasse innlegg om kem si skuld det var..

"Ok stig are. det er du som lager krangel her ved at du ikke greier å holde deg til sannheten. Jeg må få lov til å forsvare meg, når det er du som lager en tråd som du lar utvikle seg til at det er jeg som liksom er DUSTENher. "

Du begynte vel igrunn allerede her:

"Vet ikke hvordan det stiller seg med ansvar jeg, men både politi og advokat jeg har snakket med sier at her er det eiers ansvar å holde kjøretøyet forsikret.

stig are sier han ikke har fått forsikring pga ikke godkjent enda, men dette har jeg dobbeltsjekket, og jeg fikk tilbud om å forsikre den med en gang jeg. Jeg har flere ganger bedt han om å ordne dette, og tilbudt meg å ordne det for ham, men han har ikke fulgt opp dette.

stig har tidligere hatt bilen forsikret som m5 i if, men denne er blitt annulert av if pga at stig ikke har dokumentert at dette er en M5. selskapet hadde her greid seg med godkjenninga fra BMW på at dette er M5 + at det kansje hadde vært lurt å legge med noen bilder av motor interiør styling og lignende. Biler må ikke være registrerte for å få forsikring, men eier har bedt meg om som han sa selv" DRIT I DET DU,EG ORDNAR DET SJØL."

Vil ikke strø salt i såret, for jeg syntes jævlig synd på han, med dette er etter min mening hans skyld "

Eg var som sakt med ned og henta bilen hos Ga.. Har du Lasse egentli sett den tilleggskontrakta ? den var det vi som skreiv i Førde før vi reiste ned for å hente bilen, fordi vi var blitt opplyst om att ombygde biler kan det bli en heil masse kødd med, noke som det no og har vist seg stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo???? det er vel ikke å krangle å fortelle min side av saken vel? det er jo stig are som har begynt med dette, og i tillegg ikke sagt hvordan det egentlig har vært eller gått inn å roet ned når ting begynte å skli ut. pga at jeg har forståelse for at han er lei seg gadd jeg ikke gå inn å blande meg før jeg syntes at det sklei helt ut.

siden det var du som var med å hentet den vet du jo også at Stig are fikk vite at den ikke var godkjent enda da han kjøpte den, og det har aldri Stig are nektet for heller. det er jo overhode ikke der problemet ligger.

det er jo helt riktig at det står i annonsen at bilen er godkjent. dette fordi vi trodde det kom til å ta en del tid å selge den, så vi trodde vi skulle få vist den før den ble solgt, men så kom dere å kjøpte den og derfor sies det i kontrakten at det er selger som skal sørge for godkjenning.

jeg har aldrig nektet for det.

Da det er en kjent sak at det ble en del oppvask innenfor biltilsynet i fjor, ble dette vanskligere enn anntatt, og når faren til stig are ringte og var utolmodig, tilbød jeg meg til og med å kjøpe tilbake bilen. dette ville ikke stig.

derfor har dette tatt lang tid, men til slutt var det jo i orden papirmessig, og da kan biltilsynet være så vrange de bare vil. hvis bilen er riktig bygd, og er besiktiget av bmw og godkjent der kan ikke biltisynet si nei dem,ikke engang i førde, for da er bilen å betrakte som M5, men det ¨hender jo man må være litt sta og pågående der alikevel. alle som har vært der før vet at de er litt vel sjefete der. hehe

uansett ikke det vi krangler om, og det er bra du støtter kameraten din, men det er ikke noe vits å fyre oppunder her med ting som er totalt usant. absolutt ikke jeg som begynte her, men stig sa vi skulle gi oss nå, og da er det helt i orden for meg.

HÅPER IKKE SÅNNE INNLEGG SOM FASTBMW KOMMER MED HER GJØR AT FOLK BLIR LEI DETTE Å IKKE GIDDER Å JOBBE MED LETE ETTER BILEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER 120 INNLEGGI DENNE TRÅDEN FØR JEG LOGGET MEG PÅ, OG JEG SYNTES IKKE JEG OVERDRIVER NÅR JEG SIER AT DET VAR GANSKE MYE NEGATIVITET OM MEG PÅ DE 120 INNLEGGENE.

DA MÅ DET VÆRE LOV Å LEGGE DE FAKTISKE FORHOLD PÅ BORDET, SÅ ANDRE KAN GJØRE SEG OPP EN MENING NÅR DE HAR HØRT BEGGE SIDER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ganske positiv til RS 200 her. synes faktisk dette virker som en positiv og ærlig fyr, uten å kunne garantere noe, selvfølgelig. Men må inrømme at jeg stoler på han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ganske positiv til RS 200 her. synes faktisk dette virker som en positiv og ærlig fyr, uten å kunne garantere noe, selvfølgelig. Men må inrømme at jeg stoler på han..

Takk for credit. Jeg har mine svin på skogen jeg også, men jeg har ikke noe dårlig samvittighet for hva jeg har skrevet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS 200: Det er bra du kommer med din side av saken her med tanke på alle spekulasjonene som har vært her. Men en ting, sett utifra den forklaringen om hvordan det tyveriet skjedden så forstår du sikkert at sånt blir det spekulasjoner ut av for hvis det har skjedd sånn som trådstarter sier så virker det jo veldig sannsynelig at dette var organisert (sier ikke det er deg) og hvis du hadde sett det med andre øyne så hadde du sikkert tenkt tanken selv å :)

Og en annen ting, du sier du ikke er selger av bilen men utifra uttalesene dine så høres det sånn ut :? blir bare litt forvirret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS 200: Det er bra du kommer med din side av saken her med tanke på alle spekulasjonene som har vært her. Men en ting, sett utifra den forklaringen om hvordan det tyveriet skjedden så forstår du sikkert at sånt blir det spekulasjoner ut av for hvis det har skjedd sånn som trådstarter sier så virker det jo veldig sannsynelig at dette var organisert (sier ikke det er deg) og hvis du hadde sett det med andre øyne så hadde du sikkert tenkt tanken selv å :)

Og en annen ting, du sier du ikke er selger av bilen men utifra uttalesene dine så høres det sånn ut :? blir bare litt forvirret :)

Er helt enig i det. derfor jeg begynte å svare. ønsker ikke å kranle eller få stig are til å ha det verre på noen måte, ville bare belyse saken fra min side. TAKK FOR POSITIVE TILBAKEMELDINGER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig surt at slikt skjer, men dersom eg hadde vært den som hadde hatt bilen i min varetekt, så hadde eg ihvertfall følt eit visst ansvar. Dersom selger her vart utålmodig av at kjøper ikkje klarte å få forsikring, så burde selger ha kjørt bilen på ein henger til verkstedet der det skulle foretaes reperasjon.

Ei anna løysing kunne vært prøveskilt. 275,- kroner per dag var det før, og no er det vel ikkje meir enn 225,- kroner...

Heilt uansvarlig av selger å køyre med ein bil uten skilt. Det er ikkje eigong han sin... Her synest eg at alt ansvaret kvilar på selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig surt at slikt skjer, men dersom eg hadde vært den som hadde hatt bilen i min varetekt, så hadde eg ihvertfall følt eit visst ansvar. Dersom selger her vart utålmodig av at kjøper ikkje klarte å få forsikring, så burde selger ha kjørt bilen på ein henger til verkstedet der det skulle foretaes reperasjon.

Ei anna løysing kunne vært prøveskilt. 275,- kroner per dag var det før, og no er det vel ikkje meir enn 225,- kroner...

Heilt uansvarlig av selger å køyre med ein bil uten skilt. Det er ikkje eigong han sin... Her synest eg at alt ansvaret kvilar på selger.

Jeg har full forsåelse for at folk har delte meninger her, men les tråden litt bedre før du skriver

eier ble bedt om å ordne forsikring. når han ikke fikk dette til ba jeg ham om navn, fødselsnr og adresse, så skulle jeg gjøre det for han. dette ble ikke noe av og han ba meg drite i det,og dra å skifte frontruta alikevel, ok da gjorde jeg det.

selvfølgelig ser jeg også i ettertid at dette var dumt, men føler ikke at det er min skyld fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det rs 200 sier er helt rett og rimelig jeg hvis eier har sagt drit i det så hadde jeg driti i det jeg å. greit det at man kunne "bare" satt bilen på en henger der men det kan faktisk være ting som ikke klaffer der å det er jo ikke alle som har lappen til å kjøre med henger engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...