Gå til innhold

samme motor i e30 som gamle 520?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp kjøpt meg en motor som visstnok skal være en 320 e30 motor. den skal være en 87 mod, men har ikke den vanlige strømtilkoblingen ved sikringsboksen. er ikke den runde koblingen som skal henge på torpedoveggen ved siden av sikringsboksen.. det er derimot en liten firkantet tilkobling, og jeg fikk i dag en sikringsboks av selgeren (som passet koblingen fra motoren jeg kjøpte), en han tok fra en 5-serie, typen før e34. han sa det var samme motor i disse som i e 30.. stemmer dette eller er jeg blitt lurt??? takker for svar

Skrevet

takker, var nok det jeg fryktet... men hvordan ser den koblingen på gamle e30`ene da? har hørt at det er firkantet kobling på de litt eldre typene motor til e 30

Skrevet

heisann. Jeg mener disse motorene er lik i oppbygning inkludert ledningsnettet. dvs at kun pluggene er forskjellig mens fargekodene er de samme. Dette er egentlig en teori men vet at BMW holder ganske mye standard mellom modeller og årsmodeller på bilene sine. Ellers ville det vært ganske kostbart i produksjonen å lage forskjellig til alle modeller.

håper dette er til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...