Bimmerlars Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Jeg har en M10B18 med 292 graders kam fra Schrick. Skiftet rotoren til en uten sperre, men den sperrer fortsatt rett før 6500 rpm. Antar at sperra sitter i hjernen. Hvordan får jeg flytta den? Prøvd to forskjellige hjerner, begge sperrer på ca. 6500 rpm. Men, nå kommer vi til det jeg fant litt merkelig. Hjernen som satt der, i 87 modell bil hadde Bosch nummer 0 280 000 330, mens den jeg skifta til kommer fra en 86 modell 318i, og den hadde Bosch nummer 0 280 000 328. Med 87' hjernen stod motoren å jaga opp og ned med ca. 300 rpm på tomgang, noe jeg regnet med, pga. kamakselen, men når jeg monterte hjernen fra 86' forsvant jaginga! Bilen høres jo orginal ut!! Motoren som satt i 86 modellen hadde katalysator og lambdasond, mens 87 modellen har hverken kat eller lambda. Vet ikke om 87' har det org, da jeg vet det har vært skifta motor i den tidligere. Noen som kan forklare det her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå