bmwhans Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 skulle sveise litt i garasjen i dag så jeg kjørte ut bmw'n. den fuska litt men jeg tenkte det var fordi den ikke hadde gått på lenge og at det ville gå seg til. men når jeg skulle rygge inn igjen ville den så vidt fyre. den tenner så vidt. og så høres det ut som at den bare går på en plugg. prøvde å koble av lmm og det skjedde det samme. jeg har jo hatt den i gang flere ganger i løpet av vinteren og den har gått helt fint! den står også inne i varm garasje hele tiden. hva skjer?? håper noen kan svare fort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eaglehrt Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 sjekka rotor, fordelerlokk og pluggledninger? e30 min nekta og starte, og når den gjorde det tente den dårlig... skifta de tre, og da gikk den knall.. Start med og rengjøre dem, sjekk om det funker, hvis ikke, bytt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Lite strøm på batteriet kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2007 i dag tidlig tente den ikke i det hele tatt.. lada batteriet i hele natt.. får prøve å rengjøre plugger og slikt. kanskje kondens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blade77 Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Sjekk og om LMM har god kontakt. Hadde dårlig kontakt på min gamle bil en gang og da var den helt på trynet. Hadde blitt litt korrosjon på kontakten og når dette ble renset opp litt så gikk den så fint igjen så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 i dag tidlig tente den ikke i det hele tatt.. lada batteriet i hele natt.. får prøve å rengjøre plugger og slikt. kanskje kondens? er jo ikke bensinens feil at du ikke får gnist, hvis det var kondens i bensinen du mente.. du hadde litt gnist igår så ga du deg.. og idag når du prøvde så var det ingen gnist? ta opp fordeler lokk å gjør rent/puss/tørk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2007 mente kondens i lokket. skal prøve det etterpå! tror ikke det har noe med lmm å gjøre for da skulle den ikke gått SÅ dårlig. når den er gåen går den litt bedre på tomgang å sånn.. i går starta den så vidt men gikk bare å humpa. i dag prøvde den ikke å starte en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 flere som har noen teorier? har stor tro på plugger og diverse tenningsdeler. fordelerlokk og slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Begynne å bytte alt av fordeler, rotor osv. før du vet med sikkerhet hva som er galt er bare unødvendig. Ta ut en plugg, legg den på toppdekslet, start litt og se at der er god gnist. Er det god gnist, kan du anta at det ikke er tenningssystemet. Er det en høylytt tikkelyd fra motorn så har du knekt en vippearm eller fler. Når du skrur ut ene pluggen så kan du lukte godt om det stinker bensin, da er det dårlig tenning. Sjekk også fargen på pluggen. Du kan også skru av oljelokket og sjekke at det spruter olje når han starter for å vite at ikke oljepumpa eller filtre er dårlig. Sjekk alt av væsker, kjølevæske etc. Har biln stått lenge kan batteriet være tappet. har du blybatteri sjekk at det har vann (har sånn målesak på mitt). Bruk et voltmeter og sjekk spenninga før og etter du starter biln. Er spenninga veldig lav etter at du har startet kan det være for dårlig lading og strøm til tenninga, da får du sjekke spenningsregulatorn/børster/dynamo. Starter ikke biln, prøv å la han stå litt. Har opplevd at når biler har stått en stund, også starter man og kjører et par minutter og stopper igjen, så blir den sur og vil ikke starte. Men selvsagt skal jeg ikke utlukke at det er noe galt med tenninga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 jeg får ikke gjort noe av delene fordi jeg får ikke starta i det hele tatt. bare lukte etter bensin kan jeg.. har kjøpt fordelerlokk rotor og plugger nå så jeg bytter det uansett. alltid greit å ha nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygaard Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 har samme problemet med min.. starta så sto dn og harka.. stoppa og nå starter dn ikke:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 jeg har stor tro på plugger/fordeler/rotor! bytter alt bortsett fra ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Jeg slet litt med dette på 728`a mi før, da den pleide å stå en del mellom hver start. Da var det det at batteriet ikke var fulladet og plugger ble våte før den fikk starta skikkelig. Så har jeg erfaring med at om bilen er litt sur og ikke går skikkelig, så skal man ALDRI stoppe den før den går rent igjen, for da vil den være enda tregere/ikke starte når du skal starte den den stund etterpå! Det som pleier å hjelpe og som jeg absolutt anbefaler er å ta ut alle pluggene, en etter en og tørke de, så tar du ut sikringa til bensinpumpa og prøver å starte 2-3 ganger uten den sikringa i, så blir sylinderne og pluggene helt tørre, så setter du i sikringa igjen og prøver å fyre den, da skal du nok se at det sikkert blir å skje noe Har stor tro for den teorien der. Men om du ikke har gnist i det heletatt ville jeg sjekket coil, fordeler, pluggledninger, rotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Jeg slet litt med dette på 728`a mi før, da den pleide å stå en del mellom hver start.Da var det det at batteriet ikke var fulladet og plugger ble våte før den fikk starta skikkelig. Så har jeg erfaring med at om bilen er litt sur og ikke går skikkelig, så skal man ALDRI stoppe den før den går rent igjen, for da vil den være enda tregere/ikke starte når du skal starte den den stund etterpå! Det som pleier å hjelpe og som jeg absolutt anbefaler er å ta ut alle pluggene, en etter en og tørke de, så tar du ut sikringa til bensinpumpa og prøver å starte 2-3 ganger uten den sikringa i, så blir sylinderne og pluggene helt tørre, så setter du i sikringa igjen og prøver å fyre den, da skal du nok se at det sikkert blir å skje noe Har stor tro for den teorien der. Men om du ikke har gnist i det heletatt ville jeg sjekket coil, fordeler, pluggledninger, rotor. Eller de gullsensorene på gearkassen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2007 Jeg slet litt med dette på 728`a mi før, da den pleide å stå en del mellom hver start.Da var det det at batteriet ikke var fulladet og plugger ble våte før den fikk starta skikkelig. Så har jeg erfaring med at om bilen er litt sur og ikke går skikkelig, så skal man ALDRI stoppe den før den går rent igjen, for da vil den være enda tregere/ikke starte når du skal starte den den stund etterpå! Det som pleier å hjelpe og som jeg absolutt anbefaler er å ta ut alle pluggene, en etter en og tørke de, så tar du ut sikringa til bensinpumpa og prøver å starte 2-3 ganger uten den sikringa i, så blir sylinderne og pluggene helt tørre, så setter du i sikringa igjen og prøver å fyre den, da skal du nok se at det sikkert blir å skje noe Har stor tro for den teorien der. Men om du ikke har gnist i det heletatt ville jeg sjekket coil, fordeler, pluggledninger, rotor. jeg måtte ha den fort ut av garasjen for jeg og fatter skulle sveise og jeg skulle hjelpe. derfor stoppa jeg den igjen. det med bensinpumpa har jeg ikke tenkt på. har kjøpt fordelerlokk, rotor og plugger og det er jo uansett greit å ha nytt. men takk for gode råd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå