Gå til innhold

e 30 vil ikke fyre/gå ordentlig!!!


bmwhans
 Share

Anbefalte innlegg

skulle sveise litt i garasjen i dag så jeg kjørte ut bmw'n. den fuska litt men jeg tenkte det var fordi den ikke hadde gått på lenge og at det ville gå seg til. men når jeg skulle rygge inn igjen ville den så vidt fyre. den tenner så vidt. og så høres det ut som at den bare går på en plugg. prøvde å koble av lmm og det skjedde det samme. jeg har jo hatt den i gang flere ganger i løpet av vinteren og den har gått helt fint! den står også inne i varm garasje hele tiden. hva skjer?? håper noen kan svare fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag tidlig tente den ikke i det hele tatt.. lada batteriet i hele natt.. får prøve å rengjøre plugger og slikt. kanskje kondens?

er jo ikke bensinens feil at du ikke får gnist, hvis det var kondens i bensinen du mente.. du hadde litt gnist igår så ga du deg.. og idag når du prøvde så var det ingen gnist? ta opp fordeler lokk å gjør rent/puss/tørk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente kondens i lokket. :) skal prøve det etterpå! tror ikke det har noe med lmm å gjøre for da skulle den ikke gått SÅ dårlig. når den er gåen går den litt bedre på tomgang å sånn.. i går starta den så vidt men gikk bare å humpa. i dag prøvde den ikke å starte en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynne å bytte alt av fordeler, rotor osv. før du vet med sikkerhet hva som er galt er bare unødvendig. Ta ut en plugg, legg den på toppdekslet, start litt og se at der er god gnist. Er det god gnist, kan du anta at det ikke er tenningssystemet. Er det en høylytt tikkelyd fra motorn så har du knekt en vippearm eller fler. Når du skrur ut ene pluggen så kan du lukte godt om det stinker bensin, da er det dårlig tenning. Sjekk også fargen på pluggen.

Du kan også skru av oljelokket og sjekke at det spruter olje når han starter for å vite at ikke oljepumpa eller filtre er dårlig. Sjekk alt av væsker, kjølevæske etc.

Har biln stått lenge kan batteriet være tappet. har du blybatteri sjekk at det har vann (har sånn målesak på mitt). Bruk et voltmeter og sjekk spenninga før og etter du starter biln. Er spenninga veldig lav etter at du har startet kan det være for dårlig lading og strøm til tenninga, da får du sjekke spenningsregulatorn/børster/dynamo. Starter ikke biln, prøv å la han stå litt. Har opplevd at når biler har stått en stund, også starter man og kjører et par minutter og stopper igjen, så blir den sur og vil ikke starte.

Men selvsagt skal jeg ikke utlukke at det er noe galt med tenninga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke gjort noe av delene fordi jeg får ikke starta i det hele tatt. bare lukte etter bensin kan jeg.. har kjøpt fordelerlokk rotor og plugger nå så jeg bytter det uansett. alltid greit å ha nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet litt med dette på 728`a mi før, da den pleide å stå en del mellom hver start.

Da var det det at batteriet ikke var fulladet og plugger ble våte før den fikk starta skikkelig.

Så har jeg erfaring med at om bilen er litt sur og ikke går skikkelig, så skal man ALDRI stoppe den før den går rent igjen, for da vil den være enda tregere/ikke starte når du skal starte den den stund etterpå!

Det som pleier å hjelpe og som jeg absolutt anbefaler er å ta ut alle pluggene, en etter en og tørke de, så tar du ut sikringa til bensinpumpa og prøver å starte 2-3 ganger uten den sikringa i, så blir sylinderne og pluggene helt tørre, så setter du i sikringa igjen og prøver å fyre den, da skal du nok se at det sikkert blir å skje noe :wink:

Har stor tro for den teorien der.

Men om du ikke har gnist i det heletatt ville jeg sjekket coil, fordeler, pluggledninger, rotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet litt med dette på 728`a mi før, da den pleide å stå en del mellom hver start.

Da var det det at batteriet ikke var fulladet og plugger ble våte før den fikk starta skikkelig.

Så har jeg erfaring med at om bilen er litt sur og ikke går skikkelig, så skal man ALDRI stoppe den før den går rent igjen, for da vil den være enda tregere/ikke starte når du skal starte den den stund etterpå!

Det som pleier å hjelpe og som jeg absolutt anbefaler er å ta ut alle pluggene, en etter en og tørke de, så tar du ut sikringa til bensinpumpa og prøver å starte 2-3 ganger uten den sikringa i, så blir sylinderne og pluggene helt tørre, så setter du i sikringa igjen og prøver å fyre den, da skal du nok se at det sikkert blir å skje noe :wink:

Har stor tro for den teorien der.

Men om du ikke har gnist i det heletatt ville jeg sjekket coil, fordeler, pluggledninger, rotor.

Eller de gullsensorene på gearkassen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet litt med dette på 728`a mi før, da den pleide å stå en del mellom hver start.

Da var det det at batteriet ikke var fulladet og plugger ble våte før den fikk starta skikkelig.

Så har jeg erfaring med at om bilen er litt sur og ikke går skikkelig, så skal man ALDRI stoppe den før den går rent igjen, for da vil den være enda tregere/ikke starte når du skal starte den den stund etterpå!

Det som pleier å hjelpe og som jeg absolutt anbefaler er å ta ut alle pluggene, en etter en og tørke de, så tar du ut sikringa til bensinpumpa og prøver å starte 2-3 ganger uten den sikringa i, så blir sylinderne og pluggene helt tørre, så setter du i sikringa igjen og prøver å fyre den, da skal du nok se at det sikkert blir å skje noe :wink:

Har stor tro for den teorien der.

Men om du ikke har gnist i det heletatt ville jeg sjekket coil, fordeler, pluggledninger, rotor.

jeg måtte ha den fort ut av garasjen for jeg og fatter skulle sveise og jeg skulle hjelpe. derfor stoppa jeg den igjen. det med bensinpumpa har jeg ikke tenkt på. har kjøpt fordelerlokk, rotor og plugger og det er jo uansett greit å ha nytt. men takk for gode råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...