oddis Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Fyllekjøring i ordets rette forstand er mye verre enn råkjøring. Som det er nevnt, det er forskjell å ha 0,3 dagen derpå enn å svimle i 1,5-2 i promille. Da er det farlig. Edru råkjørere har alle sanser inntakte til å kunne tenke klart nok, og ikke gjøre noe overiilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 105 i 70-sone. hmm... det skulle jeg ønske jeg tenkte på i forfjor sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 hehe husk at det ikke bare er farten alene som avgjør da:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 70-sone på 3felts? det er jo tåpelig.. skal jo minst være 80-90 på slik vei.. Det er noen steder det er tett med av og påkjøringer som også ligger uoversiktelig. For at folk skal klare å holde oversikten her må farten være "lav". Jeg forstår hvorfor det er slik. Heldigvis er det bare på kortere strekninger det er slik. sjekk ut østre aker vei fra økern og opp mot grorud togstasjon. flere avkjøringer som fort kan stoppe opp (avkjøringa på motsatt side av biltilsynet) og skape kø ut i øa vei og flere påkjøringsfelt uten akselerasjonsfelt. busslommer langs hele veien som er smalere enn bussen og busslommer som ligger midt i akselerasjonsfeltet. i tillegg stor mengde tungtransport og flere rutebuss linjer. her er det 80 sone.. tror valg av fart enten velges ved kast av terning eller ut i fra hvor mye penger komunen trenger i form av bøteinntekter. nå er jeg ifølge min bestefar en av råkjørerne. han mener over 80 på motorvei er galskap og ellers er 50-60 mer enn nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Det er noen steder det er tett med av og påkjøringer som også ligger uoversiktelig. For at folk skal klare å holde oversikten her må farten være "lav". Jeg forstår hvorfor det er slik. Heldigvis er det bare på kortere strekninger det er slik. sjekk ut østre aker vei fra økern og opp mot grorud togstasjon. flere avkjøringer som fort kan stoppe opp (avkjøringa på motsatt side av biltilsynet) og skape kø ut i øa vei og flere påkjøringsfelt uten akselerasjonsfelt. busslommer langs hele veien som er smalere enn bussen og busslommer som ligger midt i akselerasjonsfeltet. i tillegg stor mengde tungtransport og flere rutebuss linjer. her er det 80 sone.. tror valg av fart enten velges ved kast av terning eller ut i fra hvor mye penger komunen trenger i form av bøteinntekter. nå er jeg ifølge min bestefar en av råkjørerne. han mener over 80 på motorvei er galskap og ellers er 50-60 mer enn nok. Hehe. Godt mulig du har rett i det Det sies også at de gamle vet best, men i ditt tilfelle, ville jeg la være å lytte til bestefedre. Det kan være like skummelt nesten å kjøre sakte som å kjøre fort. Det er mange som da blir utolmodige å tar sjanser med sitt å andre sin liv for å komme forbi..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Må si jeg støtter ErikS her! En ting jeg husker fra tiden da jeg gikk på kjøreskole; ble fortalt, at enkelte eldre mennesker, som ellers ville være regnet som 100% oppegående, kunne ha opp mot 7 sekunders reaksjonstid, i tillegg til dårlig og treg oppfattelses-evne!!! Hvordan de da kan regnes som oppegående vet ikke jeg! Da er det bedre og kjøre i 200 på E6 mener nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå