Anderslien Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Jeg har et 40/20 senkesett fra FK. Jeg syntes ikke det senket nok, så jeg har kjøpt meg senkeskåler som skal senke 10mm. Jeg satte på disse og fjernet gummien under fjæra oppe og nede og la på en tynn, tynn gummipakning som jeg laget istedet. Da jeg kjørte en tur og kjørte inn i garasjen igjen, så skulle jeg kjenne på fjæringen. Da kjente jeg at det var nesten helt hardt. Jeg sjekka det, og da hadde demperen bånnet eller hva jeg kan kalle det. En sånn plastikk, gummi greie som sitter på demperen, sitter klemt mellom der nå. Gjenstand nummer 9 her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/20611.gif Det jeg da lurer på er om jeg kan ta vekk denne? Eller skal jeg sette på igjen de gummi pakningsgreiene under og over fjæra igjen så den blir litt høyere? (vil helst unngå dette, fordi jeg syntes den så ganske perfekt ut nå). Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Nye, kortere dempere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Nye, kortere dempere.. Skal prøve å sette på igjen de gummi greiene og se om det blir bedre da. Men kan jeg ta vekk den tingen som sitter klemt i mellom? Den gjør jo at demperen ikke bånner, men kan jeg ikke gjøre den litt mindre eller må den være så lang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Du kan ikke fjerne gummiforingen fordi demperen blir fort ødelagt når de bånner(gasstrykket i demperen vil bli for hardt)Det vil også slite mer på stabstag osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Du kan ikke fjerne gummiforingen fordi demperen blir fort ødelagt når de bånner(gasstrykket i demperen vil bli for hardt) Hva med hvis jeg kutter den gummoforingen i to da, så den blir halvparten av størrelsen? Da vil den vel ikke bånne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Det går sikkert men tror levetiden på demperne blir kortere,nye senkefjærer vil gå seg til litt når du har kjørt en stund så jeg tror det lønner seg å beholde foringene som de er på grunn av komforten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Det går sikkert men tror levetiden på demperne blir kortere,nye senkefjærer vil gå seg til litt når du har kjørt en stund så jeg tror det lønner seg å beholde foringene som de er på grunn av komforten. Senkefjærene har stått på noen måneder nå da. Har ikke sett noe forskjell på at de har siget ned. Det så jeg kun den første uka. Men jeg må få tatt det opp igjen jeg, så får jeg hvertfall sette på igjen de gummi greiene under og over fjæra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 fjørene som holder høyden oppe, jeg ville tro at demperene er ganske slitne hvis de bånner etter at du har senket og fjerne den myke gummibelgen. Du har senket 40mm + 10mm og det er jo ganske mye på en org demper vil jeg tro..hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 fjørene som holder høyden oppe, jeg ville tro at demperene er ganske slitne hvis de bånner etter at du har senket og fjerne den myke gummibelgen. Du har senket 40mm + 10mm og det er jo ganske mye på en org demper vil jeg tro..hmm Det er faktisk mer senking enn det også. Det står at senkeskåla senker 10mm, men folk sa at den senket mer 15mm, også har jeg fjernet gummi greiene under og over fjæra og det senker nesten 15mm. Så da har jeg senket tilsammen nesten 70mm! Er kanskje ikke så rart at det ble sånn. Skal sette på igjen de gummi greiene jeg, så skal vi se hvordan det blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 35mm er det meste som er anbefalt å senke på ord demper. Jeg tror du må bytte demper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Jeg har nå tatt av igjen senkeskåla, men jeg satte ikke på igjen gummi pakningene. Nå ligger den 0,5cm over den gummidemperen eller hva det kalles. Holder det? Den føles veldig bra på asfalt vei, også i dumpene der, men litt rar på hakkete snø vei, men tror det er på grunn av at den er litt hardere enn før kanskje. Jeg spurte schmiedmann og de sa jeg skulle prøve å kutte den gummidemperen i to også se om senkeskåla gikk. Men tror ikke det går med den uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Du må ha nok ha nye kortere dempere, du kommer ikke til å angre, bilen blir totalt annerledes å kjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2007 Du må ha nok ha nye kortere dempere, du kommer ikke til å angre, bilen blir totalt annerledes å kjøre.. Ja, men da må jeg jo bytte bak også. Og bilen blir sikkert enda mer stiv enn det den er nå, og det vil jeg ikke. Men er det ufarlig å dele den gummidemperen i to egentlig? Fordi hvis jeg gjør det, så er jeg kvitt alle problemene mine. Fikk forresten ikke levert tilbake senkeskålene til Schmiedmann, så hvis noen vil kjøpe, send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Du trenger bare å kappe av så mye som du har senket og det er vel ikke så mye som halvparten? Jeg kjøpte meg forøvrig M-tech støtdemperputer når monterte 40-fjærer. Disse er kortere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Du kan godt kappe litt! Har prøvd dette og det fungerer bra, men selvfølgelig er det best med kortere dempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå