Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fattern hadde steptronic på sin tidligere 97 728iA. Fungerte greit det.

Skal man ha rask automatkasse må man bare velge Mercedes. De kan virkelig lage kasser som girer RASKT.

BMW og Audi har mye å lære der :)

Kjørte en 2005modell mercedes clk 270, og jeg må si at den automatkassa føltes absolutt ikke raskere en på min e46 328, heller tregere! også er jo den steptronic girange helt rar, man girer opp og ned ved og dra girspaken til venstre og høyre!

Skrevet
Fattern hadde steptronic på sin tidligere 97 728iA. Fungerte greit det.

Skal man ha rask automatkasse må man bare velge Mercedes. De kan virkelig lage kasser som girer RASKT.

BMW og Audi har mye å lære der :)

Må virkelig si meg totalt uenig med det siste. Mener nå at BMW virkelig har noe av de mest raske girkassene. Har vært med E60 og E90, og de med de nyeste kassene, skjønner godt at dinside anbefaler de bilene med automatkasse, for man merker ikke at de girer hører bare at den skifter gir raskt og smertefritt. Mens jeg satt på en helt ny mercedes '

E-klasse. Treg og hakkete.

Skrevet

Hvis man f.eks går på www.mercefreaken.com og ser på modellene. Så ser ma nat det skiller bare få tidels sekunder på manuell giring og auomat. Hos BMW og audi er det ofte snakk om sekunder.

Eks: Audi S8 (forrige versjon) hadde 0-100 på ca 5.5 sek med manuell. Med automat var den på 6.7sek. Altså lagg på 1.2sek!

Noen av mercedesutgavene er faktisk også raskere med automat enn manuell giring ved oppgitt 0-100kmt.

Min tidligere 535iA syns jeg var døll pga automatkassen som jeg syns ble altfor treg.. Savnet manuell der gitt..

Vedr. CLK 270CDI så har den 0-100 på 9.2sek med manuelt gir og 9.4 med automat. E46 328i står oppgitt med 7.3 med manuell og en 8.1 med automat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...