Sercox Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Var på EU-kontroll og fikk mangel på at tre lamper lyser. ABS, bremseband-saken og AirBagen lyser. Byttet skiver og bremseklosser framme pluss at jeg renset trommel bak. Hva må jeg gjøre for å slukke lysene? -Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
efjeldse Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 skiftet du sensorer på skivene da? ABS er vel også noen følere, eller kanskje styreenheten som trenger omsorg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 På min E36 så måtte jeg jorde pinne 7 på servicekontakten en noen sekunder for å få bort varsellampen på slitasjevarsler etter at disse var byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-m5 Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 På min E39 holder det å sette på tenningen (uten å starte bilen) i 20 sek. Da skal det være borte. Om det er samme på E36 vet jeg ikke helt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sercox Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Okay stemmer. Skulle nesten testa det med å jorde pinne 7, men det andre sliter jeg litt med... Kjør på med flere tips hvis det er noen der ute -Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazed Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Hvis bremsekloss-slitasjesensoren er gått, må du vel bytte den? Fort gjort på E36 hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 bytt bremse sensoren på venstre fremhjul,så går lyse bort selv når du starter den etterpå.ABS er nok en sensor ledning som er ødelakt på en av hjula.Airbagen vet jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stabwound Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 trodde ikke du kunne få feil på varsel-lamper? mine lamper lyser når de har lyst til å lyse, uten at det stemmer. Det er jo de som godkjenner sin oppgave å finne ut om det er en feil eller ikke! mye forskjell på eu godkjenning i norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sercox Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Skal sette bilen på et verksted som TRODDE de hadde diagnoseverktøy for å sjekke lampene. Litt irriterende å ikke vite helt hva det er. Tusen takk for tips. bmw-m5: Fungerte ikke det nei... Kunne ønske det var så lett hehe -Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazed Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Airbaglampa kommer oftest av et ledningsbrudd eller ødelagt sensor i passajersetet. Den sensoren som deaktiverer passasjer-airbagen når setet er tomt. Vanlig feil. Fikk fikset det på garanti på E46-en min en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Skal sette bilen på et verksted som TRODDE de hadde diagnoseverktøy for å sjekke lampene. Litt irriterende å ikke vite helt hva det er. Tusen takk for tips. bmw-m5: Fungerte ikke det nei... Kunne ønske det var så lett hehe -Robert Hvis de har diagnoseverktøy så vet de det de det koster over 150k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sercox Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Dazed: Er nok ledningfeil ja. Jeg har jo bare airbag på førersiden. Var vel en av de første med airbag. Boss: Skjønte ikke helt hva du mente med den setningen hehe -Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Diagnoseapparatet til BMW har jeg hort at koster ca 150 000. Og da regner jeg med at de vet om de har det på verkstedet. Siden du skrev at verkstedet trodde de hadde det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sercox Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2007 Sjå det. Jeg tok av alle dekkene og sjekket motstanden på alle fire ABS-sensorene og tre av de hadde rundt 1000 ohm, mens den ene hadde null motstand. Så jeg bestilte en ny sensor til 1000 kr. og vips så funket det. Lyset slokna og ABS-en funka perfekt Men fikk 1-er feil på airbaglampa da, har ikke helt funnet ut den enda. Men den blei hvertfall EU-godkjent. Takker for svar folkens. -Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå