Gå til innhold

Tre varsellamper lyser

Sercox
 Share

Anbefalte innlegg

Var på EU-kontroll og fikk mangel på at tre lamper lyser. ABS, bremseband-saken og AirBagen lyser. Byttet skiver og bremseklosser framme pluss at jeg renset trommel bak. Hva må jeg gjøre for å slukke lysene?

-Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke du kunne få feil på varsel-lamper? mine lamper lyser når de har lyst til å lyse, uten at det stemmer. Det er jo de som godkjenner sin oppgave å finne ut om det er en feil eller ikke! mye forskjell på eu godkjenning i norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette bilen på et verksted som TRODDE de hadde diagnoseverktøy for å sjekke lampene. Litt irriterende å ikke vite helt hva det er. Tusen takk for tips.

bmw-m5: Fungerte ikke det nei... Kunne ønske det var så lett hehe

-Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbaglampa kommer oftest av et ledningsbrudd eller ødelagt sensor i passajersetet. Den sensoren som deaktiverer passasjer-airbagen når setet er tomt. Vanlig feil. Fikk fikset det på garanti på E46-en min en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette bilen på et verksted som TRODDE de hadde diagnoseverktøy for å sjekke lampene. Litt irriterende å ikke vite helt hva det er. Tusen takk for tips.

bmw-m5: Fungerte ikke det nei... Kunne ønske det var så lett hehe

-Robert

Hvis de har diagnoseverktøy så vet de det de det koster over 150k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå det. Jeg tok av alle dekkene og sjekket motstanden på alle fire ABS-sensorene og tre av de hadde rundt 1000 ohm, mens den ene hadde null motstand. Så jeg bestilte en ny sensor til 1000 kr. og vips så funket det. Lyset slokna og ABS-en funka perfekt :)

Men fikk 1-er feil på airbaglampa da, har ikke helt funnet ut den enda. Men den blei hvertfall EU-godkjent. Takker for svar folkens.

-Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...