Mr.T Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Hallo! Håper jeg traff rett av alle forumene Jeg er en student som skal kjøpe min første bil altså en 320 i coupe 93 mod. Jeg har lest mye inne på forumet her og prøver så godt jeg kan å skaffe info slik at jeg ikke kjøper katta i sekken for da blir det en kjip sommer så ikke gi meg opp! Jeg skal ta mye avsnitt så dere forhåpentligvis gidder å lese denne tråden for det funker for meg når det er mye mellomrom. Bilen er en 320 93 mod som sagt. kjørt 186000 km er svart og eier sier det har vært kun 3 eiere. Det er grått stoff interiør og alt skal vist være orginalt. Han skal ha skiftet noen slitedeler. Skal Eu godkjennes i år og dette må jeg gjøre. Prisen på kjerra er 65tusen. Dette er alt jeg vet. Så da kommer det store spørsmålet dere sikkert har fått mange ganger, men hadde vært utrolig snilt om dere hadde gidda å svart slik at jeg kan få hjelp av dere som er "erfarne" Hvordan og hva bør jeg se etter av feil? Skriv enklest mulig da. Slik at jeg husker det når jeg forhåpentligvis drar å se på bilen i morgen. Mvh. Aleks
Nino Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 jeg syns det hørtes ut som en bil til en billig penge. med tanke på at den har gått "kun" 186k km. sånn til differanse. så kan jeg jo si at x'n min kjøpte en 320 -93 modell for ca 2 1/2 år siden. og da ga hun 105.000,- hva man skal se etter? hmm.. jeg for min del sjekker som regel "rensligheten" på bilen. i motorrom, coupe og bagasje. Er dette møkkete så kjøper jeg ikke bilen. Jeg har det for meg at: om eier ikke en gang gidder å holde dette reint. da gidder vel kanskje ikke eier å holde noe annet vedlike heller? Dette var vel mere generellt. Men, så fort klokka bikker 17.00 så dukker det nok opp flere innlegg og brukere som har mere greie på e36 enn meg. uansett. lykke til
cato320 Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Jeg har en 320 Coupe 92 mod som har kjørt 186000, rød, og jeg er vel 3 eier som jeg veit om... så vidt jeg husker:P.... jeg har sportstoler i skinn, computer, m-tech, skiftet slitedeler+... den vurdere jeg å selge for 5 lapper mer bare:) hvis det var pris du lurte på også da:P (som sammenligning:)) Hva mer av utstyr har den da? har den A/C og sånne ting?
Dazed Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Du kan be om å få ta en NAF-test på den før du kjøper den, så får du en skikkelig tilstandsrapport. En E36 320 coupe er forøvrig en aldeles nydelig bil! Eneste aberet er at de ligger litt høyt i forsikringspremie.
Søreng Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Først av alt, meget bra valg av bil.. E36 er helt nydelig å se på! Dersom du får sjangs til å prøvekjøre, finn en fin liten plass der du kan teste litt, svinge hardt og høre om du hører noen ulyder.. Bremse med å slippe rattet og se om bilen går til siden og slikt (bør helst være flatt da ) og slike ting for å skjekke litt! Du merker fort om bilen er tight å fin i gir, styring etc! Jeg ville også sett etter rust, er jo tross alt en 93 modell! Prøv og kom til under for å se om det er rust på kritiske deler der! Se også i hjulbuer, i dørkantene, enden av sideskjørtene, under lyktene og slikt! Åpne panseret og se om det ser bra ut der! Sikkert mange andre som har MYE mer peiling enn meg, men dette er vertfall noen av de erfaringene jeg har gjort meg! (og de jeg kom på i farten )
kabeldeigen Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Først ville jeg ha skjekket om service hefte er fulgt... Deretter følgende. Det du kan se etter er rust på hjulbuene og i koffertlokk, pluss under pakningen til koffertlokket... Se etter om det lekker ifra radiator eller ekspansjonstanken, har en tendens til å sprekke med årene. Er en svakhet hos BMW.. Sjekk om det er vått under teppene, er kjipt med lekasje. Kan være vanskelig å finne. Test om håndbrekket funker som det skal. Takluke???? Sjekk om den funker. Er også en svakhet hos BMW, og dyrt å reparere.
Mr.T Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Skrevet Mars 1, 2007 Da har iallefall noe å gå ut etter! Takk Må gjerne sende flere tips. Viss noen av dere skal selge deres bil for ikke så ALT for dyrt så send gjerne en pm! ikke gamlere enn 93 og coupe er ett must.
hagenisse Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Jeg kan alltids selge min, men den går ikke for 65k.
babjorn Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 lykke til med kjøpe,men husk at det er en 93 model så rust kommer du ikke unna her i norge med salta veier å noen små feil må du regne med,bare det helst ikke er store feil så verkstede må ta jobben.da blir det fort mye penger. Å en viktig ting du burde ta med,er det av en Ungdom du skal kjøpe den av,som er rundt 18-23 så ville jeg ikke kjøpt den.etter min erfaring å gjennom kjente så er det denne alders gruppen som kjører hardest med bilene sine å tar mindre vare på bilen. PS tar ikke alle under en kam,det er noen flinke der ute også men jeg ville ikke tat sjangsen,er snakk om mye penger det beste er å ta en naf test å få en faglig å grundig sjekk på bilen.
compact Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/default.asp
Mr.T Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Skrevet Mars 1, 2007 http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/default.asp Der var det mye bra info! takk!
hartvix Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Generelt når man kjøper bruktbil: Gransk selgeren nøye. Få med deg hva han sier og sammenlign med det du ser. Hvis f.eks. selgeren ikke nevner noen feil når du spør på telefonen, men du oppdager "småting" som sprekk i frontrute, begynnende rust, dårlig håndbrekk, diverse elektriske feil osv osv, så er sjansen for at bilen er dårlig holdt og selger uredelig ganske stor. Hvis du fortsatt vil ha bilen så sørg for at du får avslag på prisen for alle småfeilene. Sjekk at takluken virker! Ellers er E36 en nydelig bil! Sjekk at bremser og understell er i god stand og hold deg unna biler som er senket og/eller har vært eid av en fartsglad ungdom. Ja, det er en klisjè og det er sikkert mange som er uenige med meg, men vil du ha et godt eksemplar som ikke gir deg masse trøbbel tror jeg det er lurt å kjøpe en original bil som har vært i voksne hender. Forøvrig er det jo en mulighet å sjekke 318iS coupè. Da sparer du penger i både innkjøp og bensin og du får fortsatt 140 gamp under panseret.
Captain Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Apropos pris så hadde jeg en e36 320 coupe jeg solgte for halvannet år siden for 65 000,-. Dette var dog 92-modell. Men for all del, den er verdt det, såfremt den ikke har noen mangler og er ellers strøken
Mr.T Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Våknet ganske tildig for å ringe eier og høre om det fortsatt var mulig for å møte han idag og fikk som svar at bilen var solgt. Men får håpe det finnes flere "fisker" i havet Men tipsene tar jeg jo vare på. Så viss noen av dere skal selge bilene deres som sagt så send Pm! Krav: *70 tusen maks. *Coupe. *Helst Mellom 93-95mod. Kan dra med 92 og da, finnes sikkert noen strøkene fra 92 å. *Svart eller rød farge og fargen som er grå/svart.(Er ikke sikker på navnet.) *Manuell *318-320 er og viktig. *Samme om det er stoff eller skinn så lenge skinnet er svart og stoffet er svart/grått og dashboarde er helt svart ikke halveis grå og svart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå