Gå til innhold

320i E30 Prosjektbil er innkjøpt!


ReWrite-
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, da har jeg sneket meg inn på forumet her også!

Da får jeg lage en tråd om mitt nye innkjøp, dette blir den 3dje E30en som jeg har eid, men den første som virkelig er verdt og ta vare på.

Bilder:

Bilde101.jpg

Bilde102.jpg

Bilen stod uten skilt, og dermed fikk jeg den billig. Bare 5000,- betalte jeg for den. Mye pga at tidligere eier trodde girkassen var røket, og fordi han tydligvis ikke orket og fikse det.

Bilen ble hellakkert av min egen onkel for ca 6 mnd siden, så bilen er fullstendig strøken i lakken.

Nå skal bilen få en eu-godkjennelse, slik at jeg får den på veien. Må få det ene stabstaget, pluss at tidligere eier har satt på en standard støtdemper mens resten av demperne er M-Tech. Så har lagt inn bestilling på 2 stk senkedempere hos schmiedmann.com for å få orden på det.

Det jeg trenger nå er noen snasene stoler, har folk forslag?

Har mest lyst på M-Tech stoler som jeg hadde i min første E30, men de er visstnok et helvete å får tak på..

Gi gjerne kommentarer, og forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven så bra ut den da.

Hva er det som faktisk gjør den så billig bortsett fra at girkassa muligens er defekt?

Rust?

Vel, kassa var ikke defekt, bar bare bakre oppheng som var løst. Fikset det og kassa er som ny igjen :)

Rust eksisterer ikke, da den er tyskimportert i 1999, ikkr gått på salta veier osv.. Kan vel si det er et nydelig eksemplar. Masse foringer, pakinger osv følgte med i bilen.. Så ja.. bare delene som lå nye i bagasjen var verdt mer enn 5.000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde den fargen orginalt, så det ble mindre bry og lakkere den opp i samme farge, pluss at jeg liker den veldig godt.

Første delen av prosjektet er og få den godkjent med skilt på vei.

Så blir den nok en M20B25 etter en liten stund, har mest lyst på sugetrim, men vet at det koster mer enn det smaker, så det kan hende det blir et lite turbobygg. Alt avhenger av inntekt osv.

Slik den er nå så er det ikke noe tull med den, ingen modifikasjoner osv som må endres. Bilen er 100% stock utenom KN luftfilter og potta. Så står ganske så fritt, men går nok for et sett med fine felger så er jeg egentlig ganske så fornøyd med utseende.

Det verste som finnes er E30 som prøver og se ut som en japsebil, det er meg imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra noen er missunnelig :)

Har ventet lenge på og få en slik mulighet, tror nesten selger må ha vært sinnsyk i gjerningsøyeblikket, for denne er verdt mye mer enn 5000..

Sliter litt med baklyktene, da jeg tviler på at de passerer en eu-kontroll. Så prøver og få tak i noen orginale lykter slik at jeg slipper noe tull. Har allerede ett problem med at det skal på 2 nye senkedempere foran..

Noen som har et sett med lykter liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Da har jeg fått sveiset eksosanlegget opp, ble mer jobb enn forventet og måtte kappe litt plastikk av i bakfangeren, men det ble ok, og lyden er deilig.

Ikke særlig høy på tomgang, men den høres godt når du passerer 4000rpm.

Fått satt på div lister, men det eneste jeg mangler nå er listen på selve frontfangeren, den som går over blinklysene osv.. Har noen en slik en liggende?

Kjølesystem er luftet, og alt fungerer når det gjelder varme osv, så slipper jeg noe tull der. Første E30en jeg har prøvd der viften ikke lager noen form for ulyd. Denne bilen bare overrasker meg. Funnet et par små rustflekker på ene skjermen som skal fjernes, men ingenting som er farlig. Så nå gjelder det bare og få på nye dempere foran så er bilen klar for EU. Håper de ikke legger altfor mye vekt på senkingen foran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkingen legger de nok vekt på med mindre du har TÜV-papirer på fjærene og har vært en tur innom biltilsynet og fått det godkjent og skrevet inn i vognkortet.

...Men hvis det bare er demperene du mener, er det vel ikke så farlig. Selve demperene gjør jo ikke bilen lavere. En "senkedemper" er bare laget med lengde/fjæringsvei som passer til senkefjærer.

Hvis bilen har M-tech fjærer og dempere originalt, er det vel ikke noe problem, men er m-tech-fjærene så lave at du bør bruke senkedempere som typisk er for 40-60mm senk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spm. Og er heller ikke sikker på om det er M-Tech fjærer som sitter på akkurat nå heller. Den ser rimelig lav ut, så har mine tvil.

M-Tech skal jo bare senke 20mm etter det jeg har skjønt?

EU-Kontrollen taes hos noen bekjente av min onkel, så de vil nok være litt mindre nøye på akkurat sånne ting. Vi får se, går det ikke så monterer jeg bare opp 2 orginaldempere. Slik det er nå så har jeg 1 mtech og 1 orginal foran. Da tidligere eier har hatt en skade på ene siden og måtte erstatte fjærbein osv. Så da ble det billigere og kjøpe 2 stk AP dempere fra Shemeideman (Husker aldri hvordan det skrives).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...