kje Skrevet Mars 3, 2007 Skrevet Mars 3, 2007 Bilen min skal inn til EU-kontroll i løpet av denne måneden, men før den tid må æ få lakkert senkefjærene. Jeg har nemlig kun senkefjærer fremme, og dette er visst ikke veldig populært på kontroll... Jeg hadde håpet å få et rimelig godt resultat uten å måtte demontere fjærene igjen. Hvordan bør jeg gå frem for å få et best mulig og mest holdbart resultat ved lakkering av fjærene? Takker for alle svar!
fastbmw Skrevet Mars 3, 2007 Skrevet Mars 3, 2007 lakk alt svart med tectyl så ser det likt ut, men blir IKKJE eit godt resultat om du vil det skal sjå fint ut...
Mr_Sunde Skrevet Mars 5, 2007 Skrevet Mars 5, 2007 Vask fjørene godt. Rubb med en rubbeklut. Vask med tynner, silikonfjerner eller lignende. Masker selve sylinderen på demperen med tape. Spray på godt med sort lakk. Når denne er tørr så kan du godt spraye på et lag med tectyl. La tørke litt før du tar av tapen på demperen. Etterpå så er det bare å finne seg en grusvei eller lignende og kjøre litt sånn at demperene ikke ser helt nylakkerte ut Gjorde dette på min egen i forrige uke. 0 feil på EU kontrollen
kje Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Skrevet Mars 5, 2007 Takker for svar Fikk lakka det i helga. Resultatet ble bra, men skal si det gikk med mye tid... Anbefaler alle på det sterkeste å lakkere fjærene før montering! La på et par lag klarlakk for holdbarhetens skyld. Lite lysten på å gjøre samme jobben hvert andre år Må nok ut å få skitna til fjærene før den skal inn til kontroll ja. Må få løsna kalipperene fra bremseskivene etter vinterlagringa... Takk for all hjelp igjen!
sussebass Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Går det igjenom hvis bilen er senka f eks 40/40 men fjærene ser orginale ut?
Ad|oS Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Trodde det var lovlig med kun senkefjærer foran, så lenge det er de orginale som står på bak. Fikk hvertfall det skrevet i en mail jeg sendte et firma ang senkesett. Går greit så lenge man ikke blander ulike senkesett
Superbeetle Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Min bil gikk igjennom med kun senk foran...Svarte fjærer! Gikk forøvrig igjennom med svarte sideruter foran også
kje Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Skrevet Mars 7, 2007 sussebass: Når bilen er senket 40mm bak også er det mer synlig senking, men går helt sikkert gjennom. Er de litt skitne og ser litt gamle ut tenker de nok bare at den har seget litt med årene... Fikk du med TÜV- papirer på senkesettet? Isåfall kan du få senkingen godkjent og skrevet inn i vognkortet:) ...er ikke senkingen spesielt synlig hadde æ ikke brydd mæ med det! ad|os: Hørte med en mekaniker på Biltilsynet nettopp om senkefjærer foran og originalfjærer bak, men ettersom æ forstod det var ikke det noe særlig. Men som vi alle vet er personene som jobber i Biltilsynet mer kranglete enn selve loven:P ...iallfall her i Kristiansand! Superbeetle: Lakkerte like godt fjærene mine for å unngå komplikasjoner. Har sota ruter foran æ også, men håper de aldri legger merke til det. Hehe...
Superbeetle Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Lykke til på kontroll da! Du får skrive hvordan det gikk
kje Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Skrevet Mars 27, 2007 Lovte å skrive hvordan det gikk på EU-kontrollen med henhold til senkefjærene... Og det gikk %"/!#( ...æ mener; FRYKTELIG dårlig! Det gikk ikke lange tida før de fant ut av senkinga, og sotinga av frontrutene strøk de mæ også på For alle dere som skal prøve å dekke over senkingen anbefaler æ på det sterkeste å lakkere fjærene før montering og eventuelt spraye fjærene med tectyl, slik at de vil se brukt ut. Angående sotinga av rutene bør du rulle ned vinduene når du leverer bilen og håpe det beste. Skal prøve å få senkingen skrevet inn i vognkortet. Sotefilmen river æ av før den skal vises, og monterer den igjen etter kontrollen
Mr_Sunde Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 Kjipt at den ikke gikk gjennom kontroll. Hadde du mye senk på bilen? Viss en har 60/40 senk eller noe sånt så vil de jo se at den er senket med en gang. Min var jo bare 30/15 senk på så de la nok ikke merke til det.
kje Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Skrevet Mars 29, 2007 Æ har kun senka bilen fremme med 40 mm, så den ser ikke spesielt senka ut heller... De må nok ha sett noe rødt som æ ikke har greid å lakkere. Var egentlig aldri planen å senke bilen i det hele tatt. Monterte originale fjærer på den til å begynne med, men slik var den jo en fare for flytrafikken! Så egentlig veldig original ut når æ fikk på senkefjærer fremme; og det er slik æ liker det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå