E.Wenaas Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Er ikke sikker på om det er skryt. Det er nol sikkert mulig. Jeg hadde en Lancia Thema ie turbo. Originalt skulle den ha 170 hk. med 0,8 bar ladetrykk. Da jeg kjøpte bilen, var jeg litt skuffet over efekten. Men det viste seg at den ikke hadde mer en 0,5 i ladetrykk (og 155 hk). Tok kontakt med et Verksted i Oslo og Kjøpte ett lite tuning sett til 1000,- kr ((kun en justerbar ventil og noen slanger). Etter dette settet ble montert, ble jeg virkelig overrasket. Ladetrykket ble justert opp til nærmere 2 bar. Resultatet ble nærmere 270 Hk. Vannvittig som den bilen gikk. Bare synd at den hadde feilhjulstrekk, den gikk jo bare rett frem i svinger. hææ? hehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoegtor Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 Hvis du sier hææ.... til hk. Så kan jeg bevise det (kfr. desibell fra kona). Men hvis du sier Hææ til at bilen gikk rett fremm i svinger, gjelder det bare ved at gasspedalen er plassert et godt sykke nded mot gulvet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 har høyrt at det er mykje tull med desse Lancia Turbo bilene... Stemmer det eller??? Du får jo dei svinbillig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoegtor Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 Det er lenge siden jeg eide en sånn. Men det var mye rare lyder i bilen. Bilen var ikke så gammel at det var begynt å komme rust. Men jeg byttet endel klips/lister mm. Men motor/drivverk hadde jeg ingen problemer med. Han som kjøpte bilen av meg, trodde motoren hadde gått føyken (etter han hadde ied bilen noen mnd). Han hadde gitt full gass over en lengre strekke. Inne i tunnellen, hørte han et skikkelig smell. Det viste seg at det bare var turbo slangen som hadde gått føyken. Han ringte meg faktisk etter ca 1 1/2 år og fortelte hvor fornøyd han var med bilen. Uansett, tror jeg at jeg villle styrt unna en sånn bil i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 The Carlsson was a special model made in honour of Erik Carlsson. It was a three-door 900 powered by a 1985 cc turbocharged engine with APC giving 185 BHP and fitted with twin chrome exhausts.SÅ DÆ SÅ Vel, hvor har du hentet denne informasjonen fra? Eric "Carlsson på taket" Carlsson har jeg hørt om, men denne spesiallmodellen du nevner her har jeg aldri sett og heller aldri hørt om før nå. Hvilket år kom liksom denne modellen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 The Carlsson was a special model made in honour of Erik Carlsson. It was a three-door 900 powered by a 1985 cc turbocharged engine with APC giving 185 BHP and fitted with twin chrome exhausts.SÅ DÆ SÅ Vel, hvor har du hentet denne informasjonen fra? Eric "Carlsson på taket" Carlsson har jeg hørt om, men denne spesiallmodellen du nevner her har jeg aldri sett og heller aldri hørt om før nå. Hvilket år kom liksom denne modellen? Se en tur inneom her du! http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/saab/specials/pages/1990-1991_carlsson.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 Den øverste der oser det jo hjemmemekk av. Den nederste er en helt standard Aero. Er det noe lurt som de nederlandske saabforhandlerne har funnet på dette med Carlsson kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 vær snill gud, frels meg fra saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvileren Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 Ser at BSR kan levere et trimsett til denne saaben som gir 245 hk, det er jo nesten 250... Sjekk linken, herligheten koster ikke mer enn 13.125,- svenske kroner http://www.bsrab.se/products//t474/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 Den øverste der oser det jo hjemmemekk av. Den nederste er en helt standard Aero. Er det noe lurt som de nederlandske saabforhandlerne har funnet på dette med Carlsson kanskje? Her har du noe om Carlsson http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/saab/specials/images_promotional/1990-1991%20Carlsson%20Brochure.jpg og Aero ser sånn ut: Må jeg leit om meir info eller? og det ser bare ut at Carlsson var bare laget i UK. jeg har ikke funnet noe med ratte på rett siden enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 Ok, et stunt fra den engelske saab-importøren altså. ja, da kan jeg skjønne det bedre. har lite kontroll på hva de holder på med på øya si. uansett så er det jo bare en aero med +10hk og noen dekorstriper. No big deal. PS! Jeg har selv eid en 89 900 Aero en gang i tiden.. Glimrende bil å bygge stort anlegg i, men that`s it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 Det er i alle fall en av de bilene med ALLER mest feil i følge statistikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rapidspeed Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 mye feil??? høres merkelig ut... har hatt en 900turbo aero og en del andre og aldri hatt noe tull... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 4, 2007 Share Skrevet Mars 4, 2007 Det er i alle fall en av de bilene med ALLER mest feil i følge statistikkene. Det må være modellen som kom i 94. gamle 900 var en pålitelig bil det. Eneste problemet med turboutgavene var at girkassene var svake, samt at de bruker en god del framdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå