Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skaffet meg en ny prosjektbil som jeg skal pusse/fikse opp, en BMW E30 325i. Før jeg fikk denne var den en 320i, men motoren har blitt byttet. Ledningsnett og slikt skal visstnok være i orden.

Eneste er at når jeg prøver å fyre den, får den hverken gnist eller bensin.

Tenningsbiten skal jeg klare å finne ut av, men jeg har problemer med å finne reléet til bensinpumpa. I min gamle 318 var det et stort relé som satt helt for seg selv i en liten boks like ved støtdempertårnet på førersiden. I denne bilen derimot er det bare to små reléer, ett jeg tror går til ei vakuumpumpe, og et annet jeg ikke vet hvor går.

Noen som har et godt bilde eller en god forklaring på hvor dette reléet sitter?

Skrevet

Ta en kikk foran venstre fjørtårn. Under et svart plastdeksel, dersom du forstatt her det. dra det rett opp, og under sitter det ett rele.

Ingen som har et bilde og dele?

Her har jeg et delt bilde til deg som viser hvor

benspump.jpg

Skrevet

Det var det jeg også trodde, men i min bil sitter det to reléer her, ett virker det om går til ei vaakumpumpe, og et annet som jeg ikke vet hvor går. Det uidentifiserte reléet er bare et lite et med 4 kontaktpunkter. På den gamle 318'en min var det et stort, avlangt relé som var bensinpump-reléet. Lurer litt på om han som har forsøkt å bygge om bilen har driti seg ut og plassert feil relé eller noe slikt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...