M3/M5 Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Hei. Har vert i kontakt med en som skal selge bilen sin. Probleme ligger i at service boka er borte. Og han kan ikke heller dokumentere at km'eren er riktig. Finnes det en måte og finne dette ut på? Bortsett fra å se på setene om dem er mye slitt osv. Før dem kan jo ha blitt byttet ut. Noen som har et godt tips å komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Hmm.....ikkje lett å finne utav,men du kan prøve å spore opp verkstedene som har blitt brukt for å ta servicen på bilen,de har registrert km stand på dataen. Gir en viss indikasjon mht datoer og kor langt han har blitt kjørt over tidsromma imellom servicene. Ellers er det generell slitasje på seter,pedalgummiene,dørhengsler og resten av bilen. Mykje av dette kan utbedres viss en har til hensikt å skjule høg km stand,men slik er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Slitasje har ingenting å si på kjørelengde. En bil som har gått 100000 kan være minst like slitt som en på 300000, kommer ann på hvor bra bilen er behandlet. Tror BMW kan lese dette for noen kroner? Hvilken bil er det snakk om forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Hmm..på de litt nyere så mener jeg du kan se en liten prikk(punktum) etter antall km hvis de har blitt tukklet med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Kan jo ev. kontakte biltilsynet og høre. De skal vel ha oversikt over alle Eu kontroller med tilhørende kilometerstand hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Du kan også få oversikt over tidligere eiere.. Da er det jo mulig å ringe seg bakover i eierlisten for å høre om de husker kmstand når de solgte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Æ ringte BMW Norge, og de hadde historie på min nå snart 14 år gamle E34 fram t.o.m 2002. Impressive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3/M5 Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2007 Er snakk om en M5 som har rulla litt over 100.000 km. Skal sjekke dette litt ut. Men har et spørsmål. Ser at 91 mod M5 går før ca 150.000 kr mens en 94 mod med ca samme eller mer km på telleren går får 200.000 eller mer på finn. Hva kommer dette av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 hold inne tripteller-nullstilleren mens du vrir om tenninga/starter. da skal det komme en annen km hvis den er tukla med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 hold inne tripteller-nullstilleren mens du vrir om tenninga/starter. da skal det komme en annen km hvis den er tukla med. nah sikker på det? Kommer ikke på siden akkurat i farta men der sto det hva de forskjellige tallene betydde. og det var ikke km-stand noen av de. Var for ting som chassis nummer, databrikke stash og ting i den duren. Hvis du googler litt finner du det nok. Husker min viste 3xxxxx på et av siffrene, fikk litt høyere puls noen minutter da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Det første tallet som kommer opp på E36/E34/E32/Z3 i denne selvtesten, er deler av delenummeret til selve instrumentet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 hold inne tripteller-nullstilleren mens du vrir om tenninga/starter. da skal det komme en annen km hvis den er tukla med. Det tallet er bare fiktivt, ikke noe med km.stand å gjøre, eller andre "historie"tall for den saks skyld. Snakket med BMW verksted(Mekaniker) om det der for kort tid siden. Han hadde sjekket dette ved en tilsvarende forspørsel tidligere, direkte med BMW. Bruker vistnok, på E34, som regel komme ett tall på 300.000 ett eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iverseo Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 E34 som er gått rundt 100000km høres litt vel, bra ut. Da er du en av få som kommer over et sånn kupp hvis bilen ikke har vært tukla med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Hørt man kan lese den korrekte kilometeren ut fra diagnosekontakten. Tror Alf Lie sa til meg en gang jeg hadde min E-34 hos han en gang at "kilometern stemmer allefall" mens han gikk gjennom testinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mars 6, 2007 Share Skrevet Mars 6, 2007 På nyere BMW-er så er km-stand lagret på to steder (en i instrumentene og en i hjernen/motor om jeg ikke tar feil?) Vil tro de fleste verksteder vil kunne sjekke opp om disse to tallene stemmer overens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå