Gå til innhold

Moms fra Koed i Danmark

Share

Anbefalte innlegg

Fikk en regning fra TNT her om dagen hvor jeg måtte betale 1300,- kr i moms. Jeg hadde tidligere hørt at bildeler var fritatt fra slikt, men tydeligvis ikke. Ringte TNT å hørte meg litt rundt, men de sa alt over 200,- skal momses. Synes det var dårlig at Koed ikke opplyste om dette. Dette tatt i betraktning, er jo ikke Koed så mye billigere, hvis i det hele tatt, enn andre webshoper. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er TOLL som bildeler blir fritatt for.

mva er noe helt annet en toll.

alle varer som blir tatt inn til landet. som har en kjøpsverdi høyere enn 200,-NOK skal det betales 25% mva på.

det er mange som blander dette med toll og mva.

Dette er jo noe Koed opplyser på sine sider. at alle varer er oppgitt uten Norsk MVA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må betale moms av varen ja, det må man uansett hvor man bestiller fra. Det man ikke skal betale er toll på bildelen, men man må momse det inn på lik linje som alt annet man kjøper i utlandet. Blir vel ikke så mye billigere fra Koed, om man ikke bstiller mye på en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg å kjøpte noe derfra. jeg visste ingenting om at jeg plutselig måtte betale noe momsgreier. de burde i alle fall opplyst om det. og brevet om moms kom mange uker etter at varen var mottatt...

Når du handler fra utlandet må du selv finne ut dette! Det er da ikke Koed sitt ansvar det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...