Ad|oS Skrevet Mars 5, 2007 Skrevet Mars 5, 2007 Før jeg begynner: Har ikke instruksjonsbok og ikke servicehefte på bilen. Serviceindikatoren på bilen min har et gult lys og et rød lys. Det står ikke noe mer om service der, men de har stått slik flere tusen km nå, så begynner å lure på om det er noe galt med indikatoren. Noen tips? Noen som har link til instruksjonsbok på nett?
Ad|oS Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Skrevet Mars 5, 2007 Men forsvinner ikke det gule lyset slik at bare det røde lyser før oljeskift, og da får man melding om service?
Nøstbakken Skrevet Mars 5, 2007 Skrevet Mars 5, 2007 Når du er på gult er det tid for oljesikft.. når det berre er eit rødt lys gjen som lyser er det kritisk nivå , ellso du må.. sifte olje.. når du skal på servic vil det dukke opp ei gul klokke , ved servicindicatoren
Ad|oS Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Skrevet Mars 5, 2007 Den gule har lyst nå i ca 5000km.... Litt mye? Forresten noen i Rogaland som kan nullstille serviceindikatoren for meg?
Bjørn 320 Skrevet Mars 5, 2007 Skrevet Mars 5, 2007 Den gule har lyst nå i ca 5000km.... Litt mye? Forresten noen i Rogaland som kan nullstille serviceindikatoren for meg? Det var vel mykje ja...få bilen din på service så fort som muleg du! BMW-verkstader og andre som har diagnoseutstyr kan nullstille...
Ad|oS Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Skrevet Mars 5, 2007 Tenkte på om det var noen her som hadde utstyr til å nullstille slik at jeg slapp å bruke merkeverksted. Blir så dyrt...
Stonescream Skrevet Mars 5, 2007 Skrevet Mars 5, 2007 Ta et søk på nettet etter putting serice indicator to 0 eller lignende. Jeg fant en side for E36 hvor en brukte bare en kabelstrømpe og så kortslutta kontakt nr 7 i den serice stikkontakten i motorrommet når tenningen sto på 1 eller lignende. Det sto helt klart hvordan en skulle gjøre det. PS. Før du gjør dette bør du laste ned service manual og utføre hva som står der på både serice 1 og 2 sånn at du ikke kjører rundt med noe som kan ryke når som helst. Da veit du at du kan stole på servicelysa til neste gang.
Ad|oS Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Skrevet Mars 5, 2007 Har sett noe slikt, men er redd for å ødelegge ting hehe Har du link til side med servicemanual/instruksjonsbok?
Stonescream Skrevet Mars 5, 2007 Skrevet Mars 5, 2007 Her var en av sidene det står på: http://www.bmwe36blog.com/category/tips-tricks/ Hva som skal gjøres på service 1 og 2: http://www.perillobmw.com/site/service_intervals Jeg har E34 og har lasta ned både Haynes og Bentley bøkene. Av de 2 er Bentley klart best så dersom det finnes en Bentley DIY bok er denne nok best. ganske så detaljert og med bilder som viser hva/hvor osv.
Nøstbakken Skrevet Mars 5, 2007 Skrevet Mars 5, 2007 kor i rogaland bur du .. Har utstyr til å nullstile med ... viss du er intresert... men bur på bømlo i rogaland.. men er ikkje så langt å kjøra viss du bur i haugesunds eller liknande
Ad|oS Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Skrevet Mars 5, 2007 Takk for linker! Tror jeg skal prøve å stramme brekket i samme slengen nå Bor langt sør, ikke altfor langt unna flekkefjord så blir nok litt langt. Takk uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå