Gå til innhold

E34 bygge til M5 eller E34 M5


M3/M5
 Share

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at en jeg kjenner sier at man kan bygge om en vanlig e34 til M5 før en langt billigere penge en det som en orginal m5 koster. Og få den godkjent.

Og siden planen er at uansett M bil jeg velger eller bygger så skal det bli en turbo bil.

Så vil det lønne seg og bygge selv?

Eller vil det lønne seg og kjøpe en fin m5 og så gå løs på den og bygge den om?

er ikke lett og bestemme seg helt før hvordan bil man skal velge og bygge på.

Har liksom lyst på E30 M3 eller E30 med M5 motor og turbo.

E34 M5 med turbo eller E36? (3 serien fra 92-95 tenkte jeg) med m3/5 motor med turbo.

Altså alt før mange fine bmw'er jeg kunne tenke meg.

Så valge blir og gå på hva er billigst.

Hva som er råest.

Og komfort og utsende. (men synes alle ser like pen ut :?:lol: )

Noen som har noe innspill. Noen som kan klarne tankene.

Fint om dere sier hva dere ville ha bygget og hvorfør.

Så hjelper dere en litt ubesluttsom person :lol: men valget om grom bil

Mvh en litt frustrert person :lol: (hvorfør må bmw ha så masse fine og gode biler? :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bygge om til turbo så ville jeg brukt en ombygget bil.

Dette da jeg mener at originale M-biler ikke bør "ødelegges"! :D

Pluss at det selvfølgelig er billigere. Husk bare at bilen du skal bygge om må ha vært registrert i Norge i minst 10 år for å slippe avgift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Synes man skal spare orginalbilene. Men når man bygger en feks vanlig E30 om til M3 men med M5 motor i så må man jo ofre en orginalbil i byggeprossesen. Så en orginal M bil går jo med når folk bygger bil.

før og kjøpe alt av M deler man må bruke nytt blir jo alt før dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bygge om til turbo så ville jeg brukt en ombygget bil.

Dette da jeg mener at originale M-biler ikke bør "ødelegges"! :D

Pluss at det selvfølgelig er billigere. Husk bare at bilen du skal bygge om må ha vært registrert i Norge i minst 10 år for å slippe avgift!

Man må vell ødelegge en M bil for å få tak i en M motor og opplegg uansett. Jeg skjønte det så att han hadde tenkt å turbofisere en M motor 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bygge om til turbo så ville jeg brukt en ombygget bil.

Dette da jeg mener at originale M-biler ikke bør "ødelegges"! :D

Pluss at det selvfølgelig er billigere. Husk bare at bilen du skal bygge om må ha vært registrert i Norge i minst 10 år for å slippe avgift!

Man må vell ødelegge en M bil for å få tak i en M motor og opplegg uansett. Jeg skjønte det så att han hadde tenkt å turbofisere en M motor 8)

Har selv bygget om E36 til M3, uten å ødelegge noen originalbil.

Det finnes (uheldigvis) mange som overvurderer kjøreevnene sine der ute, noe som resulterer i skadebiler.

Tar man en sånn som utganspunkt, så slipper man å ta en helt fin M3/M5 og "ødelegge" denne til fordel for en ombygget bil med en lavere verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bygge om til turbo så ville jeg brukt en ombygget bil.

Dette da jeg mener at originale M-biler ikke bør "ødelegges"! :D

Pluss at det selvfølgelig er billigere. Husk bare at bilen du skal bygge om må ha vært registrert i Norge i minst 10 år for å slippe avgift!

Man må vell ødelegge en M bil for å få tak i en M motor og opplegg uansett. Jeg skjønte det så att han hadde tenkt å turbofisere en M motor 8)

Har selv bygget om E36 til M3, uten å ødelegge noen originalbil.

Det finnes (uheldigvis) mange som overvurderer kjøreevnene sine der ute, noe som resulterer i skadebiler.

Tar man en sånn som utganspunkt, så slipper man å ta en helt fin M3/M5 og "ødelegge" denne til fordel for en ombygget bil med en lavere verdi.

I mine øyne så er ikke en ombygget bil av lavere verdi en orgianlbilen.

Men måler man verdi i penger så er jo orginalbil verd mer.

Men når man tenker på kjøreglede osv så vil no jeg si at en ombygget E30 M3 med turbo og la oss si ca 400 hk av mye større verdi fordi den er mer gøy og kjøre.

Og bygger man bilen selv så får jo bilen en høyere verdi før deg.

Men så klart. Skal man bygge så må man ofre en bil. Og da ofrer man jo heller en skada M bil i stede før en som fungerer helt fint.

Men skal man bygge en E34 M5 med turbo hva er realistisk og satse på med tanke på hk og at den skal være kjørende.

Og ikke minst blakke seg alt førmye.

Og hvis man bygger en E34 M5 med 400 hk på hjulan hvordan max fart kan man satse på? 0-100 km/t? Hva må til før og få en E34 til og få 0-100 km/t på 3.5-4 sek? hvor mye hk må man ha da?

Ta sikte i at man har det mest optimale motor osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da har jeg sotte og sed på masse bilder og filmklipp av e39 M5 og funnet ut at dette kanskje kan være en fin bil og bygge vidre på.

Men så sjekket jeg prisene på disse bilene og den var ganske så stiv.

Så det jeg lurer på er hva ca koster det og bygge om E39 520i til E39 M5?

Noen som kan hjelpe meg?

Hva må over før og få den godkjent med M5 motor?

Ser jo at E39 M5 har 400 hk og det er jo mer en nok. fungerer jo til og ha det litt gøy på bane og.

Så blir blir det ikke så dyrt så kanskje det blir en E39 M5. Før fine biler er det jo med veldig god plass :)

håper noen kan hjelpe meg litt.

Mvh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da har jeg sotte og sed på masse bilder og filmklipp av e39 M5 og funnet ut at dette kanskje kan være en fin bil og bygge vidre på.

Men så sjekket jeg prisene på disse bilene og den var ganske så stiv.

Så det jeg lurer på er hva ca koster det og bygge om E39 520i til E39 M5?

Noen som kan hjelpe meg?

Hva må over før og få den godkjent med M5 motor?

Ser jo at E39 M5 har 400 hk og det er jo mer en nok. fungerer jo til og ha det litt gøy på bane og.

Så blir blir det ikke så dyrt så kanskje det blir en E39 M5. Før fine biler er det jo med veldig god plass :)

håper noen kan hjelpe meg litt.

Mvh :)

Ombygging blir stort sett uansett billigere en og kjøpe en orgbil. E34 M5 er en sinnsyk god komfort bil og går godt.

Når du snakker om e39 M5 har jeg akkurat bygd en. Og dette er MYE jobb. Hver minste skrue må av og hele ledningsnettet (OG DETTE ER SVÆRT!!!!!! var 2 man for å bære det) må flyttes over, samt pedalsett, braketter i motorrom. Men har man begge bilene stående ved siden av hverandre og litt kontroll på hjernen og systematisk, merker alt av stikk så er der forholdsvis greit.

Denne jeg akkurat har bygd nå reiv vi i grus når vi bygde den hvite M5 for gatebil (som var donorbil til den norsk) og alt har liggi i en haug på paller siden begynnelsen av i fjord sommer å da måtte hjernen skjerpes litt når den ble påbegynt igjen for 1 mnd siden :wink:

-Andreas-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da har jeg sotte og sed på masse bilder og filmklipp av e39 M5 og funnet ut at dette kanskje kan være en fin bil og bygge vidre på.

Men så sjekket jeg prisene på disse bilene og den var ganske så stiv.

Så det jeg lurer på er hva ca koster det og bygge om E39 520i til E39 M5?

Noen som kan hjelpe meg?

Hva må over før og få den godkjent med M5 motor?

Ser jo at E39 M5 har 400 hk og det er jo mer en nok. fungerer jo til og ha det litt gøy på bane og.

Så blir blir det ikke så dyrt så kanskje det blir en E39 M5. Før fine biler er det jo med veldig god plass :)

håper noen kan hjelpe meg litt.

Mvh :)

Ombygging blir stort sett uansett billigere en og kjøpe en orgbil. E34 M5 er en sinnsyk god komfort bil og går godt.

Når du snakker om e39 M5 har jeg akkurat bygd en. Og dette er MYE jobb. Hver minste skrue må av og hele ledningsnettet (OG DETTE ER SVÆRT!!!!!! var 2 man for å bære det) må flyttes over, samt pedalsett, braketter i motorrom. Men har man begge bilene stående ved siden av hverandre og litt kontroll på hjernen og systematisk, merker alt av stikk så er der forholdsvis greit.

Denne jeg akkurat har bygd nå reiv vi i grus når vi bygde den hvite M5 for gatebil (som var donorbil til den norsk) og alt har liggi i en haug på paller siden begynnelsen av i fjord sommer å da måtte hjernen skjerpes litt når den ble påbegynt igjen for 1 mnd siden :wink:

-Andreas-

Siden du har bygget en E39 M5 så lurer jeg på om du kan anslå ca pris på å bygge bilen. Hvis man gjør alt av jobb selv. Eventuelt få hjelp med ledningsnette.

Hadde vert fint å få ca pris så man vet om man kan ha rå til denne eller kanskje man må gå før en e34 M5.

Det er pina meg ikke lett og bestemme seg før M bil. hehe.

Man blir nesten gal :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da har jeg sotte og sed på masse bilder og filmklipp av e39 M5 og funnet ut at dette kanskje kan være en fin bil og bygge vidre på.

Men så sjekket jeg prisene på disse bilene og den var ganske så stiv.

Så det jeg lurer på er hva ca koster det og bygge om E39 520i til E39 M5?

Noen som kan hjelpe meg?

Hva må over før og få den godkjent med M5 motor?

Ser jo at E39 M5 har 400 hk og det er jo mer en nok. fungerer jo til og ha det litt gøy på bane og.

Så blir blir det ikke så dyrt så kanskje det blir en E39 M5. Før fine biler er det jo med veldig god plass :)

håper noen kan hjelpe meg litt.

Mvh :)

Ombygging blir stort sett uansett billigere en og kjøpe en orgbil. E34 M5 er en sinnsyk god komfort bil og går godt.

Når du snakker om e39 M5 har jeg akkurat bygd en. Og dette er MYE jobb. Hver minste skrue må av og hele ledningsnettet (OG DETTE ER SVÆRT!!!!!! var 2 man for å bære det) må flyttes over, samt pedalsett, braketter i motorrom. Men har man begge bilene stående ved siden av hverandre og litt kontroll på hjernen og systematisk, merker alt av stikk så er der forholdsvis greit.

Denne jeg akkurat har bygd nå reiv vi i grus når vi bygde den hvite M5 for gatebil (som var donorbil til den norsk) og alt har liggi i en haug på paller siden begynnelsen av i fjord sommer å da måtte hjernen skjerpes litt når den ble påbegynt igjen for 1 mnd siden :wink:

-Andreas-

Siden du har bygget en E39 M5 så lurer jeg på om du kan anslå ca pris på å bygge bilen. Hvis man gjør alt av jobb selv. Eventuelt få hjelp med ledningsnette.

Hadde vert fint å få ca pris så man vet om man kan ha rå til denne eller kanskje man må gå før en e34 M5.

Det er pina meg ikke lett og bestemme seg før M bil. hehe.

Man blir nesten gal :oops:

En m5 i tyskland står til rundt 150-170.000,- og en norsk fks 520 står til rundt 100.000,-

Pass på at den norske bilen du kjøper er 10år gammel så du slipper og betale avgifter på en m5 for da blir det for strek i regninga :?

Også må du regne med 10.000 ekstra i litt smådeler som klips og dekseler.

Gjør man ombyggingsjobben selv da sitter man igjen med en billig e39 m5 som er en helt sinnsyk bil :D

Her er en liten smak på hvordan ledningsnettet ser ut under dashbordet, men det så mye mer ut i virkeligheten en på bildet.

cimg2376gs8.jpg

Pr. i dag er det kommet lenger en på dette bildet, panser er på, interiør er på plass, vinduer. KW variant 3.

cimg2588dl8.jpg

Denne bilen er forøvrig til salgs.

-Andreas-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...