Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg overtok bilen skiftet jeg olje til 5W40 helsyntetisk.Da tikket motoren konstant. Så byttet jeg til Biltema 10W40 Delsynt. Nå tikker den på kald motor, ca 5-10 min, så blir det helt bra. Jeg trodde tikkingen kom av at olja var for tynn, men det kan det jo ikke være siden det tikket mer med 5W40 enn 10W40???

Skrevet

Når jeg sier tikking så er dt en ganske markant tikkelyd, ikke direkte klakking, men en metallisk klikkelyd, noenganger kommer den fra to løftere, men mest fra en høres det ut som. Og det gir seg når den blir varm:p

Skrevet

det er vel forskjellen på syntetisk olje kontra den del syntetiske du har skiftet til. vet mange motoren får spunk når full syntetik blir fullt på, når motoren har til vanlig fått vanlig mineral olje. prøv me kun mineral olje så er det sikkert helt borte.

Skrevet

Jeg ville ikke ha kjørt med 10-40 mineralolje på vinteren da, men det er bare min mening. Ganske tykk olje det som vil være rimelig treg til å komme seg rundt i motoren ved lave temeraturer.

Her er noen tråder om temaet som kanskje kan være greie å lese. Finner sikkert hundre til også angående samme tema.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=4 ... ilken+olje

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=4 ... light=olje

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3 ... light=olje

Skrevet

Det er sant som tobben! sier, 10w40 mineral er ikke optimalt på vinteren, du må være forsiktig med turtallet for ikke å knekke noen vippearmer eller noe sånt på vinteren. Har selv klart det. Ellers så er 10w40 mineral den beste olja jeg har kjørt motorn min på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...