Gå til innhold

senking


mads320
 Share

Anbefalte innlegg

Husk at støtdemperne er vel så viktig, om ikke mer viktig, enn fjærene, fjærene justerer bare høyden, demperne avgjør hvordan bilen din oppfører seg i dumper og slikt. Kjørte 60/40-senking med Jamex fjærer og Koni-dempere på en E36 jeg hadde for en stund siden, var nesten som å kjøre go-kart. Kjørte over fartsdumpene som med en bil med standard fjæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har orginale dempere er det en tommelfinger regel at man ikke bør senke mere enn 40-30 var det vel.

Tenkte på og gjøre dette selv.. Venter bare på og se hvor mye jeg bør senke til jeg får satt på de nye felgene jeg skal ha meg (18")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på 60/40 senkefjærer på den gamle bilen min før jeg hadde fått Koni-demperne, kan vel ikke si annet enn at bilen ble grusom og kjøre, fronten vagget en halvtime etter at jeg hadde kjørt over en fartshump.. :roll:

oi det er jo ikke bbra. så hvis jg setter på 40-40 så kommer det sannsynlighvis til å vagge noe jævlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40mm går nok bra så lenge demperne dine er i orden, men hver gang jeg har satt på senkesett etter den gangen har jeg byttet til kortere dempere, kjøreopplevelsen blir helt annerledes. Jeg vil egentlig anbefale alle å gjøre det samme, uansett hvor lite eller mye man skal senke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...