Gå til innhold

Flytte felg fra E34 til E39


Hitokiri
 Share

Anbefalte innlegg

Forskjellig senter på E34 og E39:

BMW 5-serie 88-95 E34-5/H 5-120 20 72,5 B 12x1,50

BMW 5-serie 95- E39-5/D 5-120 20 74,1 B 12x1,50

Ellers så er vel den kombinasjonen du nevner levert originalt fra BMW, den er typegodkjent med det (?), ergo skal det ikke være noe problem..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det originalfelger så passer ikke E34-felger på E39.

E34 har navdiameter på 72,5mm og E39 har 74,1mm.

Er de uoriginale så prøv dem, ofte er felgene laget for flere modeller. For inpresset og boltsirkel er like.

Å få godkjent 235/45-17 255/40-17 er nok ikke noe problem på E39, en del modeller hadde dette originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man å ha det skrevet inn i vognkortet så lenge bilen er typegodkjent med det? Hadde samme kombinasjonen på min forrige E39 og den gikk igjennom to EU-kontroller og 1 rutinekontroll av politi uten problemer og det med kun vinterdekkdimensjonen i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 98, 528. Sjekket med tilsynet om hva som var godkjent på den, og fikk til svar at de godkjente forandringer som på forhånd var godkjen av BMW Norge. Og der blre svaret kontant max 235/ 45 -17.

dette er for alle årganger fikk jeg vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ang. dette med dimensjoner på E39...

I dørkarmen på min bil står det også 255/40/17 i den trykktabellen. Men til 540 om jeg husker rett.

Er det noen forskjell på 540 og 523 rent karosserimessig, og noe som burde tilsi at det er tillatt med disse dimensjonene på den modellen, men ikke på 523..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...