Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har lukta ganske mye bensin i garasjen der bilen står for tiden. I går la jeg meg under og så at det drypte(drapp?) en del bensin. Ca et drypp i sekundet. Ser ut som om lekkasjen kommer fra bensinrøret som ligger inntil tanken på høyre side bak. Jeg ser det når jeg tar av bakhjulet på høyre side. Er det en omfattende jobb og bytte dette? eller er det en verksted jobb? Røret er ganske rustent, så det har antakeligvis rustet hull :?

Ganske kjedelig siden jeg fyllte full tank i går, så skal alt renne ut igjen. Virker ikke som det er så mye lekkasje når tanken ikke er full. Dette ble ikke oppdaget på eu kontroll for noen dager siden.

Skrevet

Dette er et lufterør som går langs falsen på tanken og opp til stussen ved påfyllingsrøret, altså ikke tur eller returrøret. Heldigvis for deg. Bruk rørkutter og sett inn ett stykke med slange og klemmer.

Skrevet

lufterøret ja, håper det ikke er verre! men renner det bensin i det røret når jeg fyller full tank da? får kjøre tanken tom, så får jeg begynne å se på det. det lekker ikke så ille når det er under halv tank igjen.

Men takk for svaret! =)

Skrevet

Stemmer nok det ja, hold deg under halv tank så går det nok godt. Dette fikser du nok ganske enkelt som jeg nevnte tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...