sirgregor Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Eier en 98 modell 520iaM50, kan denne chippes før økte hestekrefter? Hvor kan jeg i såfall få tak i utstyr til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Den kan chipes, men effekten vil ikke øke desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirgregor Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2007 Hva hender om man setter på en effektpotte? Kan man kun skifte ut endestykket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Å kun chipe en sånn motor vil være "bortkastet penger" det blir så liten effektøning at det ikke er merkbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Hva hender om man setter på en effektpotte? Kan man kun skifte ut endestykket? Ja du kan skifte ut bare endestykket. Så får du vel litt mer brumming Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Hvis du bytter ut endestussene så blir det ikke mye mere lyd. Bytter du den bakre potta så blir det noe mere lyd i bilen. Den blir ikke spreker av den modifikasjonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirgregor Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2007 Er det en enkel sak å bytte endestykket, hva gjør man? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Hvis du skal bytte hele den bakre potta skrur du av den gamle og setter på den nye, eventuellt med litt modifikasjoner i støtfangeren (frem med frysetape og fintannet vippesag). Hvis du bare skal bytte enderørene (det som synes) er det fram med baufil og sveiseapperat, - eventuellt kjøpe sånne jalla-endestusser som du skrur fast fra Biltema eller Torshov eller noe sånt. Samme prosedyren med saging i fangeren hvis du løfter rørene (er bøyd ned originalt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Chipping vil nok ikke øke effekten noe særlig, men i mitt tilfelle (m20b25) så fikk jeg et mye bedre mellom register som igjen gjorde at bilen gikk noe bedre og bruker mindre suppe. Små seksere har en tendens til å ha litt japse tendenser og trenger unødvendig høyt turtall for å få frem moment. F.eks min har vel maksimalt moment på rundt 4000rpm, kan tenke meg at dette har sunket ned til rundt 3000rpm, fremdeles høyt, men drar som sagt bedre. Effekt potte vil nok resultere i mere golyd, men desverre ikke noe særlig effekt det heller. Kjenner en som har en 93mod 520ia, som han satt komplett effekt anlegg med grenrør og dette resulterte at bilen gikk dårligere. For lite mottrykk i eksosen sannsynligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå