Gå til innhold

Kan jeg chippe min bil?


sirgregor
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du skal bytte hele den bakre potta skrur du av den gamle og setter på den nye, eventuellt med litt modifikasjoner i støtfangeren (frem med frysetape og fintannet vippesag).

Hvis du bare skal bytte enderørene (det som synes) er det fram med baufil og sveiseapperat, - eventuellt kjøpe sånne jalla-endestusser som du skrur fast fra Biltema eller Torshov eller noe sånt. Samme prosedyren med saging i fangeren hvis du løfter rørene (er bøyd ned originalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping vil nok ikke øke effekten noe særlig, men i mitt tilfelle (m20b25) så fikk jeg et mye bedre mellom register som igjen gjorde at bilen gikk noe bedre og bruker mindre suppe.

Små seksere har en tendens til å ha litt japse tendenser og trenger unødvendig høyt turtall for å få frem moment.

F.eks min har vel maksimalt moment på rundt 4000rpm, kan tenke meg at dette har sunket ned til rundt 3000rpm, fremdeles høyt, men drar som sagt bedre.

Effekt potte vil nok resultere i mere golyd, men desverre ikke noe særlig effekt det heller. Kjenner en som har en 93mod 520ia, som han satt komplett effekt anlegg med grenrør og dette resulterte at bilen gikk dårligere. For lite mottrykk i eksosen sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...