badsha Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 Jeg har et problem jeg har en 98 mod 316I e36 som ikke varmer bilen i det hele tatt når jeg har stillt inn varmeapperatet på 32 grader, selve nåla på bilens motorvarme viser at den står i midten som betyr at bilen skal være varm, men fremdeles er bilen like kald som om jeg skulle ha på aircondition på, selv om jeg har kjørt 1 time eller noe, hva kan være galt??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 Du kan begynne med å sjekke om det er nok kjølevæske på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2007 åjaaa så kjøleveske har mye å si eller for sisst så fylte jeg nesten kun på frosveske og veldig lite vann, kan det ha mye å si? og foressten så bevegde nåla seg mot rødsonen så jeg stoppet bilen, så kan d være for mye frostveske og lite vann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 nja.. det viktigste er at det er nok væske på bilen. Men siden du har fylt på mere vann og glykol, er det stor sjangs for at du har fått luft i systemet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 åjaaa så kjøleveske har mye å si eller for sisst så fylte jeg nesten kun på frosveske og veldig lite vann, kan det ha mye å si? og foressten så bevegde nåla seg mot rødsonen så jeg stoppet bilen, så kan d være for mye frostveske og lite vann? Kjølevæske er ikke det samme som frostvæske. Kjølevæske er vanligvis en blanding av vann og frostvæske. Rent vann kjøler riktig nok bedre enn frostvæske, men det er så liten forskjell at det ikke spiller noen rolle med tanke på problemet ditt. Sjekk væskenivået du. Du må kanskje lufte kjølesystemet også. Det sitter en lufteskrue på termostathuset, og en på radiatoren. Skru disse litt ut, og fyll på vann med motoren avslått, men med tenninga på og varmeapparatet på 32 grader. Fyll på til det kommer vann ut luftehullene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 hvis du fylte på mye frostveske,så må det jo lekke en eller annen plass å når du fylte på luftet du systeme da?radiatoren kan ha en liten sprekke,det hadde min å der lak det litt under der tappe krana er.fyll på frostveske å luft systeme å hvis du må fylle ofte frostveske sjekk radiatorn å slanger for sprekker eller lekarse.hvis det ikke fungerer å det ikke er lekarse,så kanskje det er termostaten.PM er ikke noen ekspert,men prøver å komme med forslag etter egen erfaring,lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2007 hva skjer om man har fått luft i systemet blir bilen varm pga det eller hva skjer`? jeg luftet ikke systemet er det fare for noe da? har fått bilen nylig så beklager med alle de mongo sp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 bilen vil koke hvis du har mye luft i systeme,er ikke noe farlig hvis den koker,bare du stopper den fort,helst før den kommer til det røde på måleren.luft systeme å sjekk at du har nok frostveske på,så er den nok bra tror/håper jeg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 PS ingen spørsmål er dumme,fins bare dårlige svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2007 tusen takk barbjorn;) veldig snil av deg, men er det lett å lufte systemet? må jeg ta ut de ngamle kjøeveska først, har due noen manuell for hvordan du lufter systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 prøver bare å hjelpe så godt jeg kan,er ingen ekspert.Det er en lufte skrue på venstre side av lokke der du fyller på frostveske.må ha en vanlig skrutrekker for å åpne denne.det er en sort liten plast skrue,husk å bruk en skrutrekker som passer,lett å ødelegge hvis du har for liten skrutrekker.den andre lufteskruen på termostaten som Ronny M snakker om,har jeg ikke noen peiling på har bare lufta systeme med den plast skruen på radiatorn,å for meg gikk det helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå