Gå til innhold

Varme 316 E36

badsha
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem jeg har en 98 mod 316I e36 som ikke varmer bilen i det hele tatt når jeg har stillt inn varmeapperatet på 32 grader, selve nåla på bilens motorvarme viser at den står i midten som betyr at bilen skal være varm, men fremdeles er bilen like kald som om jeg skulle ha på aircondition på, selv om jeg har kjørt 1 time eller noe, hva kan være galt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjaaa så kjøleveske har mye å si eller for sisst så fylte jeg nesten kun på frosveske og veldig lite vann, kan det ha mye å si? og foressten så bevegde nåla seg mot rødsonen så jeg stoppet bilen, så kan d være for mye frostveske og lite vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjaaa så kjøleveske har mye å si eller for sisst så fylte jeg nesten kun på frosveske og veldig lite vann, kan det ha mye å si? og foressten så bevegde nåla seg mot rødsonen så jeg stoppet bilen, så kan d være for mye frostveske og lite vann?

Kjølevæske er ikke det samme som frostvæske. Kjølevæske er vanligvis en blanding av vann og frostvæske.

Rent vann kjøler riktig nok bedre enn frostvæske, men det er så liten forskjell at det ikke spiller noen rolle med tanke på problemet ditt.

Sjekk væskenivået du. Du må kanskje lufte kjølesystemet også. Det sitter en lufteskrue på termostathuset, og en på radiatoren. Skru disse litt ut, og fyll på vann med motoren avslått, men med tenninga på og varmeapparatet på 32 grader. Fyll på til det kommer vann ut luftehullene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du fylte på mye frostveske,så må det jo lekke en eller annen plass å når du fylte på luftet du systeme da?radiatoren kan ha en liten sprekke,det hadde min å der lak det litt under der tappe krana er.fyll på frostveske å luft systeme å hvis du må fylle ofte frostveske sjekk radiatorn å slanger for sprekker eller lekarse.hvis det ikke fungerer å det ikke er lekarse,så kanskje det er termostaten.PM er ikke noen ekspert,men prøver å komme med forslag etter egen erfaring,lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen vil koke hvis du har mye luft i systeme,er ikke noe farlig hvis den koker,bare du stopper den fort,helst før den kommer til det røde på måleren.luft systeme å sjekk at du har nok frostveske på,så er den nok bra :wink: tror/håper jeg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver bare å hjelpe så godt jeg kan,er ingen ekspert.Det er en lufte skrue på venstre side av lokke der du fyller på frostveske.må ha en vanlig skrutrekker for å åpne denne.det er en sort liten plast skrue,husk å bruk en skrutrekker som passer,lett å ødelegge hvis du har for liten skrutrekker.den andre lufteskruen på termostaten som Ronny M snakker om,har jeg ikke noen peiling på :? har bare lufta systeme med den plast skruen på radiatorn,å for meg gikk det helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...