Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Til dere som skal bygge m20 turbo, disse motorene begynner jo å dra på årene, jeg kjørte i fjord med turbo, og slet litt med dårlig oljetrykk. Dette er sannsynligvis pga at oljepumpen ikke ble byttet og var svekket med årene.

Men i år har jeg handlet smidd innmat ( veiv råder stempel ) så jeg tar ikke noen sjangse på lavt oljetrykk, dermed har jeg tenk å handle en ny oljepumpe, men så har jeg fått det for øre at dieselpumpen til m20 har bedre flow = bedre kapasitet = bedre trykk. Fredrik på koed har også bekreftet dette.

Noen synspunkter på dette?

mvh Lars

Skrevet

håper inderlig det,skal bruke pumpa fra m21 selv..

svenskene på Pure-pf andbefaler også denne pumpa..

så er nok bare og si løp og kjøp.:-)

Skrevet

Den har vel et større drev..

Men at M20 har dårlig oljetrykk orginalt har jeg aldri hørt. Tette oljerør/kanaler ol kan jeg gå med på.

Skrevet
jeg regner med du slet med dårlig oljetrykk uten turbo også

Antakligvis, men fant det ikke ut før jeg satte inn en måler i forbindelse med turbo konverteringen :P

Skrevet
Den har vel et større drev..

Men at M20 har dårlig oljetrykk orginalt har jeg aldri hørt. Tette oljerør/kanaler ol kan jeg gå med på.

Tviler på at det er det som har vært problemet, men feil klaringer og slitte drev pga. slitasje er vel heller problemet :?

Skrevet

Har hørt at diesel pumpen skal levere 30% mere, men vet ikke om dette stemmer. Jeg kjører ihvertfall med diesel pumpen, og har oljeunderspyling på stemplene i tilegg, har ikke noe problemer med oljetrykk nei!

Skrevet
Har hørt at diesel pumpen skal levere 30% mere, men vet ikke om dette stemmer. Jeg kjører ihvertfall med diesel pumpen, og har oljeunderspyling på stemplene i tilegg, har ikke noe problemer med oljetrykk nei!

Har bestilt dieselpumpen ( m21 ) selv. Ossen er dete med underspyling, en enkel affære? Har du noen bilder eller en DIY? :)

mvh lars

Skrevet

Underspyling er ikke noe du ordner selv nei, om du ikke har tilgang på rette utstyret. Bruker dysene fra M50 motorene, jeg fikk ordnet det hos Autotrim i trondheim, de har jigg til det. Men er sikkert flere sørover som gjør det å!

Skrevet

hva med oljerøret/tilførsel til evnt turbo er for grov slik at litt av mengden/trykket går dit..?-da seff om turbo ikke har restriktor, feks i form av en nippel på tilkoblinga da.. har jo blitt diskutert før dette også...

Skrevet
hva med oljerøret/tilførsel til evnt turbo er for grov slik at litt av mengden/trykket går dit..?-da seff om turbo ikke har restriktor, feks i form av en nippel på tilkoblinga da.. har jo blitt diskutert før dette også...

Jeg ser den tanken der, men tviler på at det er problemet, tilførselen min er helt i henhold skulle jeg mene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...